Viņasprāt, tam ir divi cēloņi. Pirmais, kā KP norādījuši paši cilvēki, Latvija esot pārāk maza, lai nebūtu savstarpēju pazīšanos. Tāpēc ir novērojama izvairīšanos "nosūdzēt", iespējams, personiski pazīstamus cilvēkus.
Otrs cēlonis ir nezināšana par Konkurences likumu un KP. Ābrama atminējās, ka reiz bijis gadījums, kur KP darbiniekiem ilgi vajadzēja stāstīt kāda uzņēmuma darbiniekiem, kas ir KP un Konkurences likums un ko tas nosaka.
Vienlaikus Ābrama atzina, ka Latvijā karteļu netrūkst. "Mums ir ļoti daudz karteļu, vienošanos, kas ir aizliegtas. (..) Sadarboties drīkst, taču nedrīkst pārkāpt robežas," saka Ābrama.
Viņa atzina, ka daudz uzmanības tiek veltītas farmācijas, mazumtirdzniecības, telekomunikācijas un degvielu tirgu uzraudzīšanai. Tas gan nenozīmē, ka šajās jomās iepriekš būtu bijuši kaut kādi pārkāpumi. Piemēram, degvielas tirgošana allaž ir bijusi uzmanības centrā, taču pārkāpumu tur neesot bijis, un tirgotāju vidū norit aktīva cīņa par klientiem, jo sevišķi korporatīvajiem klientiem.
Vēstīts, ka arī otrdien par aizliegtu jeb karteļa vienošanos Konkurences padome (KP) sodījusi „Volkswagen” markas automašīnu oficiālos dīlerus un importētājus, kuri vismaz piecu gadu garumā esot sistemātiski saskaņojuši savu dalību iepirkumos.
Sods piemērots kompānijām "SD autocentrs", "Ripo autocentrs", "Moller Auto Krasta", "Moller Auto Ventspils", "Moller Auto Latvia" un "Moller Auto Import", informēja Konkurences padome.
Par dalību pārkāpumā šiem tirgotājiem KP piemērojusi sodu 7,6 miljonu eiro apmērā.