Noteikta «Rail Baltica» trase un teritoriālais plānojums Baltijas valstīs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Igaunijas Republikas Valsts pārvaldes ministrija trešdien, 14. februārī, apstiprināja teritoriālo plānu "Rail Baltica" dzelzceļa līnijai Igaunijā, nosakot galīgo trases novietojumu un detalizēto dzelzceļa tehniskās izpētes risinājumu, informē "RB Rail" komunikācijas un sadarbības ar valsts iestādēm vadītāja Ilze Rassa.

Par "RB Rail"

  • "RB Rail" ir 2014.gada oktobrī dibināts trīs Baltijas valstu kopuzņēmums. "RB Rail" vienlīdzīgi akcionāri ir SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" no Latvijas, "Rail Baltica Statyba" no Lietuvas un "Rail Baltic Estonia" no Igaunijas.
  • "RB Rail" ir "Rail Baltica" projekta centrālais koordinators. Projekts paredz ātrgaitas dzelzceļa līnijas izbūvi no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai. "Rail Baltica" būs elektrificēta pasažieru dzelzceļa līnija.

Avots: "RB Rail"

Latvijas valdība 2016. gada augustā apstiprināja teritoriālo plānojumu visai trases līnijai Latvijā, kam 2017. gada janvārī sekoja arī Lietuvas valdības lēmums par dzelzceļa trases novietojumu Lietuvā no Kauņas līdz Lietuvas-Latvijas robežai.

 

Līdz ar Igaunijas lēmumu ir noslēdzies process, kurā tika noteikts trases teritoriālais plānojums un detalizētais dzelzceļa tehniskās izpētes risinājums visās Baltijas valstīs, skaidro Rassa.

Atbilstošākais risinājums galīgajam trases plānojumam Igaunijā rasts, rīkojot publiskās apspriešanas par jaunā dzelzceļa novietojumu Harju, Raplas un Pērnavas apriņķos, kurus trase šķērsos. Plānošanas procesā par "Rail Baltica" dzelzceļa trasi Igaunijā noturētas 86 publiskās apspriešanas, kuru laikā tika uzklausīts nevalstisko organizāciju un reģionā dzīvojošo iedzīvotāju viedoklis. Kopumā publiskās apspriešanas par trases novietojumu pulcēja 4214 dalībniekus un ieinteresētās puses.

"Teritoriālais plānojums un detalizētais dzelzceļa tehniskās izpētes risinājums ir būtiska aktivitāte "Rail Baltica" projekta plānošanas posma ietvaros, kas šobrīd ir noslēdzies.

Turpmāk pastiprināti strādāsim pie visaptveroša sākotnējā tehniskā risinājuma izstrādes un detalizēta būvprojekta veidošanas "Rail Baltica" infrastruktūrai visās trīs Baltijas valstīs,"

teica "RB Rail" izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

"RB Rail" pārstāve Rassa piebilda, ka dzelzceļa posmā Kauņa-Lietuva/Polijas robeža noris papildu izpēte par dzelzceļa līnijas uzlabošanas iespējām.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Pērn decembra beigās izsludināti pirmie būvprojektu iepirkumi dzelzceļa līniju izveidei Igaunijā un Lietuvā. Latvijā pirmais konkurss par «Rail Baltica» līnijas būvprojektu izsludināts janvāra beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti