Krustpunktā

Kāds labums pašvaldībai no piedeklarēta cilvēka un kāds zaudējums, ja viņš aiziet?

Krustpunktā

Pēdējā laikā socioloģisko aptauju dati nevieš pārliecību par objektivitāti. Kāpēc tā?

Mobilie pakalpojumi, to cenas un piedāvājums

Eksperts: Mobilo sakaru lietotāji Latvijā pieraduši pie augstas kvalitātes par zemām cenām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Patērētāji Latvijā pieraduši saņemt augstu mobilo pakalpojumu kvalitāti par ļoti zemām cenām, Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja Latvijas Interneta asociācijas valdes loceklis un LATNET valdes loceklis Vladislavs Gurmans.

Ja lielākajai daļai patērētāju Eiropas Savienībā (ES) mobilo sakaru viesabonēšana no jūnija vidus kļūs lētāka, tad Latvijas patērētājiem maksājumi pieaugs.

Līdz ar jūnijā gaidāmo viesabonēšanas maksas atcelšanu Eiropā vadošie Latvijas mobilo tīklu operatori saviem klientiem izsūtījuši jaunus tarifu plānus līdz šim populārākajiem pakalpojumiem, būtiski palielinot pakalpojumu cenas. Turklāt ne tikai tiem, kuri izmanto internetu telefonā vai planšetē un ceļo uz ārzemēm, bet arī tiem, kuriem tas nav aktuāli.

Operatori neslēpj, ka līdz ar regulas pieņemšanu kāpušas viņu pašu izmaksas, tāpēc palielināti mobilie tarifi. ES regula piedāvā pieņemt dažādus variantus, bet nekas neliedz operatoriem cenas paaugstināt, norādīja Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja Baiba Vītoliņa. 

Iepriekšējais datu tarifs, kas operatoriem bija jāmaksā ārzemju pakalpojumu sniedzējiem gadījumos, kad klients devās ceļojumā, bija 50 eiro par vienu gigabaitu, bet jaunā regula cenu pazeminājusi līdz 7,7 eiro par gigabaitu, un cena nākamo gadu laikā turpinās samazināties.

Operatori vienalga apgalvo, ka tas ir par augstu un cenas nevis samazina, bet ceļ, norādīja Gurmans.

Pēc eksperta teiktā, Latvijas iedzīvotāji ir pieraduši pie ļoti augstas kvalitātes pakalpojumiem par zemām cenām. Tās ir daudz mazākas nekā citās Eiropas valstīs, tāpēc ir tikai normāli, ka operatori ceļ pakalpojumu maksu, stāstīja Gurmans. Ļoti nepareiza ir bijusi operatoru komunikācija ar klientiem, situāciju neizskaidrojot, bet vienkārši paziņojot, ka būs jāmaksā dārgāk - arī tiem, kas sadārdzinātos pakalpojumus neizmanto.

Jaunie tarifu piedāvājumi lielai daļai sabiedrības ir kļuvuši ļoti neizdevīgi - apmēram 700 tūkstošiem iedzīvotāju, kas neizmanto ne internetu telefonā, ne dodas uz ārzemēm, lēsa Gurmans.

Tomēr viņš uzskata, ka operatori tādējādi nemēģina gūt papildu peļņu, bet gan sedz izmaksas par iekārtām un pakalpojuma nodrošināšanu, kuru kvalitāte ir tikpat augsta kā citur Eiropā.

Vadošie mobilo sakaru operatori gan norāda, ka iedzīvotājiem ir pieejami arī tarifi, kuru izmaksas vēl aizvien ir zemas un aptver tikai pašu nepieciešamāko - īsziņas un zvanus, kā arī pēc regulas stāšanās spēkā operatoriem konkurences apstākļos būs iespējas manevrēt. 

Jau ziņots, ka Konkurences padome analizē Latvijas mobilo sakaru operatoru rīcību, līdz ar viesabonēšanas atcelšanu ES vienlaicīgi palielinot tarifus, bet pašlaik tirgus uzraugiem nav skaidras atbildes, vai tarifu celšana bija pamatota. Regulators aicina klientus, kas neapmierināti ar jauniem tarifiem, prasīt operatoriem alternatīvas, un sola palīdzēt strīdu un konfliktu gadījumos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti