Medijs: Latvija kļuvusi par topa virzienu alkohola tūrismam no Somijas

Akcīzes nodokļa celšana Igaunijā bija pavisam negaidīta lēta alkohola cienītājiem no Somijas, tomēr apmulsums nebija ilgs. Viņi jau ir iecienījuši jaunu maršrutu "dzērāju kruīzs", kas ved uz Latviju, bet konkrēti – uz pierobežas pilsētu Valku, vēsta Rus.lsm.lv.

Valkas pilsētā ar 6000 iedzīvotājiem zināmākais alkoholisko dzērienu veikals ir "Alko1000", raksta portāls "YLE.fi", kas atsaucas uz tabloīda "Iltalehti" vēstīto. Jau šodien liela daļa šī veikala apmeklētāju ir no Somijas.

Veikalā zina savu klientu – piedāvā Somijā iecienītus zīmolus, atzīmē "Iltalehti'', atgādinot, ka tostarp ir stiprais – 5,2 grādu – alus "A. Le Coq Premium Export.", ko ražo tāda paša nosaukuma alus darītavā, kas iekļaujas Somijas grupā "Olvi". Tai pieder arī Latvijā strādājošais "Cēsu alus", kā produkcija somiem arī tiek piedāvāta.

Iepakojums ar 24 alus bundžām Valkā maksā deviņus eiro, bet uz prāmjiem "Tallink" (iepriekšēja pasūtījuma gadījumā) – 11,90 eiro. Tikmēr Igaunijā tas izmaksā ne mazāk kā 15 eiro. Turklāt šāda cena ir pirms 1.jūlija, kad Igaunijā paredzēts atkārtots akcīzes pieaugums (par 70% alum un par 45% – sidram).

"Alko1000" piedāvājumā ir arī citi somiem zināmi zīmoli – "Lapland's Gold", "Karelian", "Karhu", "Koff" un "Olvi Festivals".

Stipro dzērienu segmentā cenas atšķirības arī mērāmas desmitos procentu, uzsver "Iltalehti", secinot, ka Latvija kļuvusi par topa valsti "alkotūrismam" no Somijas. 

Veikala vadītājs Meliss Reilans "Iltalehti" sacījis — trešdaļa pircēju ir no Somijas. Veikala stāvvietā, pēc "Iltalehti" reportiera novērojumiem, aptuveni katrs trešais auto ir ar Somijas numurzīmi. Valku izdevums "Iltaleht" nodēvē par "alkoholi paratiisissa" — "alkohola paradīzi".

 Ja Igaunija palielinās akcīzi par 70%, alkohola pārdošanas apjomi Latvijā pieaugs, pieļāva "Olvi Group” vadītājs Lase Aho. Kompānija attiecīgi rīkojas – izvieto savu produkciju tur, uz kurieni "migrē" tās patērētāji. Aho gan neprognozēja būtisku pārdošanas apjomu pieaugumu visā grupā, taču uzsvēra, ka cena ietekmē patērētāja uzvedību, arī iepirkšanās vietas izvēli.

Lielākām pārmaiņām, pēc Aho domām, būtu jānotiek tad, ja pie Tallinas ostas strādājošie veikali būs spiesti pacelt cenas alkoholam. Tiesa, daži jau paziņojuši, ka no 1.jūlija nepaaugstinās cenas un akcīzes pieaugumu segs no "iekšējām rezervēm". Taču no 1. janvāra cenas pieaugs arī šajos veikalos.

Jau ziņots, ka sestdienās ar autobusu no Tallinas ostas igauņi un somi tiek aicināti doties uz Ainažiem vai Valku, lai dotos uz alkohola veikaliem, kas atvērti uz robežas. Piemēram, Valkā pērn nogalē bija atvērti seši šādi veikali.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie

Populārākie
Interesanti