“airBaltic” lidojumi no Rīgas uz Liepāju lidojumus būs trīs reizes nedēļā ar “Bombardier Q400 NextGen” lidmašīnu. Lidojums ilgs 40 minūtes.
Liepājas lidosta ir pašvaldības īpašums. No Eiropas fonda un pašu naudas pēdējos gados ieguldīti aptuveni 9,5 miljoni eiro. Tapis jaunais skrejceļa segums un veikta lidmašīnu perona rekonstrukcija, un nu ieguldījumi jāsāk atpelnīt. Liepājas lidostā sola īpaši izdevīgus lidojumu laikus.
“Tādos laikos, kādos tas ir plānots – varbūt neparasti – agrs rīts un vēls vakars. Bet tas toties dos plašu iespēju savienojumiem gan ar Eiropu, gan ar Skandināviju. Vienā dienā ir iespējams nokļūt no Liepājas uz darba dienas pirmo pusi jebkur apmēram 2 - 3 tūkstošu kilometru rādiusā,” sola Liepājas lidostas valdes loceklis Agris Sprūde.
Vienvirziena biļetes cena ir, sākot no 15 eiro, ieskaitot lidostas nodevas un transakcijas maksu. Vienvirziena biļete ar autobusu izmaksā vidēji 8,5 eiro, ceļā pavadot vismaz 3 stundas.
Transporta nozares pārzinātājiem gan esot šaubas par to, vai projekts būs dzīvotspējīgs.
Tagad kurzemniekiem ļoti aktīvi jāizmanto Liepājas lidostas pakalpojumi, lai reisi nebeigtos līdz ar vēlēšanām. Te vēsturiskie dati pic.twitter.com/fu36EOqsYU
— Tālis Linkaits (@Talis_L) March 13, 2017
“Cik daudz Liepājas pašvaldība ir gatava dotēt, cik daudz Latvijas valsts ir gatava dotēt, subsidēt, vai netiešā veidā atbalstīt šos lidojumus, tik arī šī lidosta sākotnēji būs sekmīga. Iepriekšējā vēsture neliecina, ka tur būtu daudz pasažieru. Bet, iespējams, pa šiem gadiem (..) situācija ir mainījusies. Liepājnieki un kurzemnieki ir kļuvuši turīgāki un lidos ne tikai uz Rīgu, bet arī ārpus Latvijas, un Rīgu izmantos kā tranzīta lidostu,” saka Linkaits.
“airBaltic” lidojumi uz Liepāju esot ļoti svarīgi Kurzemes reģiona ekonomikai, kā arī tie papildinās jau esošos aviosavienojumus ar Palangu, norāda uzņēmuma izpilddirektors Martins Gauss.
To par gaidītu notikumu dēvē arī Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs Uldis Sesks (Liepājas partija): “Šis notikums skaidri iezīmē Liepāju kā stabilu un nozīmīgu nacionālo un starptautisko galamērķi apmeklētājiem, vienlaikus veicinot pilsētas ekonomikas attīstību un sniedzot plašākas iespējas starptautisku konferenču rīkošanai, pasaules līmeņa koncertiem, Eiropas sporta čempionātiem, medicīnas tūrismam, kurortoloģijas attīstībai, un, protams, daudziem atklāt no jauna Liepāju kā perspektīvo dzīves un darba vietu.”
Sesks cer, ka lidotgribētāju netrūks.
“Pa šiem gadiem Liepājā ļoti daudz Skandināvijas uzņēmumu ir ienākuši, kuri patstāvīgi prasa, kad varēs te beidzot lidot, lai mēs varētu attīstīt vēl vairāk savu sadarbību. Notiek Eiropas čempionāti, pasaules čempionāti vindsērfingā, rallijā, koncerti un tā tālāk. Un tas viss, teiksim, pietrūkst Kurzemes reģionam, lai var normāli ātri aizlidot un atlidot,” saka Sesks.
Liepājas mērs gan nevarēja atbildēt uz jautājumu, cik daudz pašvaldība un valsts plāno ieguldīt reisa dotēšanā.
Zināms, ka pašlaik mārketingam Liepājas dome atvēlējusi 15 000 eiro. Bet izmaksu bilance tikšot savilkta tikai rudenī. Tad arī varēs spriest, vai projekts būs ilgtspējīgs, vai izrādīsies radīts vien pašvaldību priekšvēlēšanu laikam.
Jau pērnā gada decembrī "airBaltic" informēja par vēlmi sāks testa lidojumus uz Liepāju. Šādi regulāri reisi varētu radīt konkurenci Palangas lidostai.