Lietuvā ar vācu «Lidl» tīkla ienākšanu saistītā ažiotāža pārsteidz ekspertus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Jau trešo nedēļu Lietuvā darbojas vācu tirdzniecības tīkls "Lidl", kas kaimiņvalstī ir atvēris 15 veikalus. Taču rindas ārpus veikaliem novērojamas līdz pat šodienai. Kaut arī tirgotāji gaidīja tādu ažiotāžu, tomēr pircēju gatavība vairākas stundas stāvēt rindā pie veikaliem pārsteidza gan ekspertus, gan tirgotājus.

"Mēs nevarējām nodrošināt pietiekamu produktu apjomu. Kad mēs izsludinājām savas akcijas vai speciālos piedāvājumus, viss bija beidzies dažu stundu laikā pēc veikalu atvēršanās. Tā nebija kļūda. Cilvēku bija vairāk, nekā mēs gaidījām un plānojām. Arī šobrīd veikali ir pārpildīti," teica "Lidl" pārstāve Agne Gaižauskiene.

Pieci veikali ir atvērti Viļņā, vēl desmit - citās pilsētās, tai skaitā Šauļos. Un autostāvvietā pie veikala Šauļos no pirmās atvēršanas dienas var pamanīt arī mašīnas ar Latvijas valsts numurzīmēm.

Pēc kā tad brauc un stāv rindās pircēji? Līdzās akcijas precēm ir arī vienkārši zemas cenas. Taču ir arī marketinga triki. Tas, vai cena ir par gabalu vai kilogramā, ir pierakstīts ar tik maziem burtiem, ka noorientēties ir tiešām grūti.

Piemēram, cilvēki gados pieliek pilnus maisus ar it kā lētu preci, un tad pārsteigums viņus sagaida pie kasēm. 2,99 eiro ir nevis par vienu kilogramu vistas filejas, bet par 400 gramiem. Bet lielā ažiotāža un rindas nedod laiku uzmanīgāk iepazīties ar cenām.

Pirmais, ar ko "Lidl" ienāca Lietuvā, bija lēti banāni - kilograms maksāja 66 centus. Kā medijiem pastāstīja "Lidl" Lietuva pārstāve Agne Gaižauskiene, tikai pirmās nedēļas laikā vien pārdotas 380 tonnas banānu. Salīdzinājumam "Maxima" tīklā, kurā ietilpst vairāk par 200 veikalu visā Lietuvā, katru nedēļu pārdod aptuveni 600 tonnu banānu.

"Lidl" tiek aktīvi reklamēts gan sociālajos tīklos, gan populāros portālos, gan vides reklāmas stendos. Ja pirms veikala atklāšanas vairākos stendos parādījās leģendārā basketbolista Saboņa smaidīgā seja, ar uzrakstu "Tā ir jādzīvo", tad šobrīd tajās pašās vietās - lēti tomāti un citas akcijas preces.

Preču klāsts nav plašs, arī lietuviešu preces pamanīt nav viegli. Tieši tas, pēc "Maxima" pārstāves Renātes Saulītes domām, palīdzēs vietējiem tīkliem paturēt klientus.

"Mēs redzam, ka cena lietuviešiem ir svarīga, taču tas nav pats galvenais produktu izvēlē. Viņiem ir svarīgi, lai tie produktu nāktu no Lietuvas. Lai ir kvalitāte un garša, ko iemīļojuši tieši lietuvieši," stāstīja Saulīte. "Mūsu pieredze jau ir divdesmit gadus, un mēs redzam tendenci, ka lietuviešiem patīk vietējā produkcija un šādi viņi atbalsta savējos."

Taču arī "Maxima" gatava mainīt cenu politiku. "Pircēji iet, lai iepazītos, paskatīties, cik kas maksā, mēs to jūtam, taču mēs tam arī gatavojāmies," atzina Saulīte.

Kas tad ir īstie "Lidl" konkurenti? Vietējos medijos ekonomisti stāsta, ka "Lidl" ienākšana Lietuvā var noturēt lietuviešus no braucieniem uz Poliju, kur cenas ir zemākas un iepirkšanās kaimiņvalstī daudziem kļuvusi par brīvdienu rituālu. Tiek pat organizēti speciāli reisi. Lietuviešu pieplūdums ir tik liels, ka vietējais radio Lietuvas pierobežā iedzīvotājus brīdina par svētkiem Lietuvā, lai poļu pircēji neiestrēgtu korķos.

Ilgus gadus tika runāts arī par "Lidl" ienākšanu Latvijā. Uzņēmuma pārstāvis pat iegādājās vairākus zemes gabalus, taču vēlāk, nekustamo īpašumu burbuļa laikos, tie tika pārdoti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti