Eiropas jaunās prasības nosaka, ka visās Eiropas Savienības lidostās ir jābūt vienādai lidlauku ekspluatācijas, tehniskās uzturēšanas, pārvaldības un drošības sistēmai. Iepriekšējais sertifikāts balstījās uz starptautiskās aviācijas organizācijas standartiem, kas noteica obligātas prasības un arī rekomendācijas, ko dalībvalstis varēja brīvi izvēlēties vai piemērot pilnā apjomā vai nē.
Jaunajās Eiropas regulās visas rekomendācijas ir pārvērstas par obligātām prasībām. Pasažieri ir ieguvēji, jo tas vairo drošību.
Kā piemēru Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs minēja neseno negadījumu, kad Krievijas aviosabiedrības lidmašīna Rīgā novirzījās no skrejceļa un lielu gabalu nobrauca pa zālienu. “Pateicoties tam, ka lidostu savlaicīgi renovēja, kas arī bija kā rekomendācija, gatavoties sertifikācijai, lidmašīnai nekas nenotika. Ja tas nebūtu izdarīts, tās sekas būtu katastrofālas.
Un tādu standartu, kas mainījās no rekomendācijas uz prasībām, ir samērā daudz.
Tas ļoti palielina lidojumu drošības līmeni, kas pasažieriem, ar aci skatoties, nav pamanāms,” norādīja Gorodcovs.
Lidostas “Rīga” sagatavošana sertifikācijai ilga divarpus gadus. Darbiniekiem un speciālistiem bija jāatbild uz vairākiem tūkstošiem jautājumu un jāizpilda neskaitāmas prasības.