Ārpus Rīgas

Avīzes "Ziemeļlatvija" galvenā redaktore par Valkas pacientu nepieņemšanu Valgas slimnīcā

Ārpus Rīgas

Liepājas Tramvaja tilta rekonstrukciju cer pabeigt pirms termiņa

Latgalē reģionālie pārvadātāji nespēj pilnībā nodrošināt prasības, bet strādās vēl 2 gadus

Latgalē reģionālie pārvadātāji nespēj pilnībā nodrošināt prasības, bet strādās vēl divus gadus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Bez rezultātiem noslēdzies Autotransporta direkcijas izsludinātais konkurss par pasažieru pārvadājumu tiesībām vairākos maršrutos Latgalē un Ziemeļkurzemē. Reģionālie pārvadātāji sešas reizes snieguši sūdzības par konkursa norisi, tādējādi apdraudot sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību lielākajā maršrutu daļā. Rezultātā pieņemts lēmums slēgt līgumu vēl uz diviem gadiem ar tiem pasažieru pārvadātājiem, kas strādājuši līdz šim.

Pa Latgales un Ziemeļkurzemes ceļiem pasažierus pārvadā dažāda vecuma un komforta autobusi, un pasažieriem bieži vien nākas pieciest braukšanu autobusus, kuros nav kondicionieru, logi neveras, bet ziemā pat pirms 30 gadiem ražotajos autobusos dažkārt nākas salt.

Rēzeknes autoostā uzrunātie cilvēki atzīst, ka autobusu komforta līmenis dažkārt pat stipri atšķiras, bet cenas gan ne.

Šā gada pirmajā pusgadā Latgalē pārvadāti vairāk nekā 1,2 miljoni pasažieru, kas ir par 5% mazāk nekā tādā pašā periodā pirms gada. Autobusu pasažieru samazināšanās tendence vienāda visā valsī.

Latgales plānošanas reģiona attīstības padomes priekšsēdētāja vietnieks Sergejs Maksimovs uzsver -

autobusu parka atjaunošana, kas nodrošinātu salonā komfortablus apstākļus pasažieriem gan ziemā, gan vasarā, ir viena no iespējām atgriezt cilvēkus sabiedriskajā transportā:

“Autotransporta direkcija veica pētījumu, kur parādījās arī cits iemels – zemā sabiedriskā transporta pakalpojuma kvalitāte arī ļoti būtiski ietekmē strauju pasažieru skaita krišanu un tur, kur pakalpojuma sniedzējs nodrošina kvalitātes prasības, pasažieru skaits lēnām, bet pieaug.”

Šogad daļai Latgales un Zemgales pasažieru pārvadātāju decembrī beidzas līgums ar Autotransporta direkciju par reģionālo pasažieru pārvadājumu veikšanu. Šī gada pavasarī izsludināts iepirkumu konkurss. Jaunie noteikumi paredzēja augstākas pakalpojumu kvalitātes prasības pretendentiem, tostarp jaunāku autobusu iegādi. Tomēr vietējie uzņēmēji uzstāja – liela daļa reģionālo pasažieru pārvadātāju šādām izmaiņām nav gatavi.

Vairākiem uzņēmējiem apvienojoties, konkurss tika apstrīdēts sešas reizes. Izveidojās situācija, ka ar nākamā gada sākumu sabiedriskā transporta pakalpojumi tiktu nodrošināti tikai 72 no 333 maršrutiem.

“Pastāvēja risks, ka ar 2018. gada 1. janvāri atsevišķos maršrutos nebūtu autobusu, kas apkalpo pasažierus. Kāpēc tas veidojās? Tāpēc, ka pārvadātāji visai aktīvi sniedza sūdzības Iepirkumu uzraudzības birojā. Vienā gadījumā skaidrojot, ka direkcijai nevajadzēja rīkot konkursu, dažādus apstākļus minot. Iepirkumu process attiecīgi tika ievilkts. Autopārvadātāji ar šo pārsūdzību vilni panāca to, ka iepirkuma process tika kavēts, to varam uzskatīt arī savā ziņā par sabotāžu,” klāsta SIA "Autotransporta direkcija" valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Rezultātā konkursu nācās pārtraukt un Autotransporta direkcija bija spiesta slēgt jaunu līgumu par pakalpojuma nodrošināšanu.

“Mēs esam uzsākuši sarunu ciklu ar pārvadātājiem. Latgales reģionā tikāmies gan ar Daugavpils Autobusu parku, gan ar Rēzeknes Autobusu parku, gan Ludzas pasažieru pārvadātāju, gan arī Jēkabpils Autobusu parku, kurš apkalpo arī Latgales maršrutus,” saka Godiņš.

Savukārt

vietējie pasažieru pārvadātāji atbalsta gan autobusu parku atjaunošanu, gan arī pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu. Taču, viņuprāt, šai pārejai būtu jādod vairāk laika.

SIA “Rēzeknes Autobusu parks”, kur tiek nodarbināti ap 100 darbinieku un pasažieru autobusu vidējais vecums ir 16 gadi, valdes priekšsēdētāja Svetlana Smule pārliecināta, ka Iepirkumu uzraudzības birojā iesniegtās sūdzības ar pasažieru pārvadātāju iesniegtajām pretenzijām bija pamatotas:

“Pēc mūsu ieskatiem, tās bija pamatotas sūdzības, un galvenais pamatojums tam ir tas, ka konkurss bija uz trim gadiem. Tas nav ekonomiski izdevīgi uzņēmumam, un ļoti bija liels risks. Mēs izmantojām savas tiesības un pārsūdzējām to konkursu. Konkursa atcelšana dod to, ka ar pārvadātājiem pārslēgs jaunu līgumu par pārvadājumiem un mēs turpināsim strādāt vēl divus gadus. Tas nozīmē, ka ir darbs.”

2018. gadā jau tiks izsludināts jauns konkurss ar striktām prasībām gan pret autobusu vecumu, gan pret pakalpojumu kvalitāti. Ar tajā uzvarējušajiem pasažieru pārvadāšanas uzņēmumiem Autotransporta direkcija slēgs līgumu uz 10 gadiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti