Viņš stāstīja, ka osta šogad prognozēja 10% kritumu, bet decembris vēl “ir aktīvs mēnesis”. Sākotnējas ostas aplēses liecināja, ka šogad pārkraus par 4 miljoniem tonnu kravu mazāk, bet tagad kritums varētu būt 3 miljoni tonnu kravu.
“Miljons tonnu - tie ir 10 miljoni eiro ekonomikai,” sacīja Ameriks.
Viņš sacīja, ka mainās kravu struktūra, ir mazāk naftas produktu kravu no Krievijas, jo tās “aiziet uz Krievijas ostām”, daļa “aiziet uz Turciju, jo Krievija sadraudzējās ar Turciju”, bet Rīgai alternatīva ir sadarbība ar Ķīnu, kas grib nopietni attīstīt sadarbību ar Eiropu.
“Protams, uz paplātes mums neviens neko nenesīs”, jāstrādā kopā ar “Latvijas dzelzceļu”, sacīja Ameriks, paužot pārliecību, ka daļu zaudēto kravu var aizvietot.
Jau ziņots, ka šī gada desmit mēnešos no Latvijas ostām pārkrauto kravu apmēra ziņā pārliecinošs līderis bija Rīgas osta, kas pārkrāva ap 30,4 miljoniem tonnu. Taču ts ir par 8,8% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.