Eiro fokusā

Irānas un ASV konflikts - ar ko tas draud pasaules ekonomikai?

Eiro fokusā

Stingrāk vērtēs valsts un pašvaldību radīto konkurences kropļojumu tirgū

E-komercija: Cilvēkus interesē arī pārtikas iegāde internetā

Cik populāra Latvijā ir pārtikas iegāde internetā, un ko pērk visbiežāk?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

53,8% Latvijas iedzīvotāju izmanto internetu, lai iegādātos dažādas preces un pakalpojumus, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Katru gadu iepirkšanās internetā nedaudz, bet palielinās, un visaktīvāk e-komerciju izmanto iedzīvotāji vecumā no 16 līdz 34 gadiem. Cik populāra Latvijā ir pārtikas iegāde internetā, un ko visbiežāk pērk? 

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis stāstīja – lai arī Latvijā iepirkšanās internetā kļūst populārāka, Eiropas mērogā joprojām esam vienā no pēdējām vietām.

"Latvijā pēc "Eurostat" datiem mēs esam vieni no tiem, kas mazāk izmanto e-komerciju, pārtiku tai skaitā. Kad mēs sakām, ka pieaugums gadā ir par 30%, tad nevajag iedomāties kaut ko ārkārtīgi lielu, bet mēs redzam, ka tā virzība ir pozitīva," klāstīja Krūzītis.

Jautāts, cik šobrīd Latvijā ir tirgotāju, kas piedāvā pārtiku internetā, Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors sacīja: "Vairāki desmiti, kas piegādā nišas produktus un varbūt ne katru dienu, varbūt vienreiz nedēļā. Tie ir eko produkti no zemnieku saimniecībām. Bet redzamākie ikdienas pārtikas piegādātāji ir veterāns "Nuko", "Barbora", kas jau strādā vairākus gadus. Jaunpienācējs šajā tirgū ir "Rimi". Protams, tāpat kā tradicionālā veikalā, šeit ārkārtīgi liela loma ir atlaidēm un piegādes veidiem".

Interneta veikals "Barbora.lv", kas darbojas visās Baltijas valstīs, ir interneta veikala "e-Maxima" turpinājums. Uzņēmuma pārstāve Liene Dupate-Ugule stāstīja, ka pircēju interese par pārtikas iegādi internetā augusi pamazām. Pērn apgrozījums audzis par 68%.

Viņa vērtēja, ka mainās cilvēku paradumi – vairāk novērtē brīvo laiku un nevēlas to pavadīt rindās lielveikalā.

"Mums ir jau trīs komplektēšanas centri, par 30% pieaudzis darbinieku skaits, kā arī par trešdaļu audzis ir autoparks. Apkalpojam Rīgu un Pierīgu. (..) No pirkuma groza 50% ir augļi, dārzeņi, gaļa, piens, krējums, maize. Viens ir piegāde pa tiešo uz mājām un otrs – var pasūtīt un paņemt pa ceļam. Mums ir trīs veikali, kur iespējams paņemt. Man arī pašai ir divi bērni, bieži izmantoju iepirkšanos internetā, jo tas ir liels atvieglojums, kad ir smagāks pirkums, to novērtē ģimenes ar bērniem."

Jautāta, cik attīstīta iepirkšanās internetā ir kaimiņvalstīs Lietuvā un Igaunijā, Dupate-Ugule sacīja: "Lietuva izsenis zināma kā tirdzniecības valsts, kur tirdzniecība jebkurā jomā notiek aktīvāk. Lietuvā kolēģi patreiz testē pakalpojumu, ka tu vari veikt pasūtījumu, piemēram, pulksten vienos, un divos jau tev piegādā preces. Igauņi turpretī ir vairāk uz tehnoloģijām. Arī Latvijā domājam, kā atvieglošot iepirkšanos, veidojot to patīkamāku, ērtāku un operatīvāku."

"Rimi Latvia" e-komercijas formāta direktors Didzis Kirstuks stāstīja, ka pircēji pasūtītās pārtikas preces var saņemt ne tikai mājās vai veikalā, bet arī automašīnā.

"(..) Viennozīmīgi iepirkšanās internetā ir ļoti augoša niša. Mums sākumā piegāde bija tikai Rīgā un Mārupē, pusotra mēneša laikā jau esam paplašinājuši savu teritoriju Jaunmārupē, Babītē, Spilvē, Piņķos, Ulbrokā un Dreiliņos. Populārākā produktu grupa ir tieši svaigā pārtika un preces bērniem un zīdaiņiem. Ja mēs skatāmies uz pētījumiem, kas ir galvenie šķēršļi, kāpēc pircēji dažreiz varbūt neizvēlas pārtikas pirkumus, tad tās ir viņu iespējamās bažas par produktu kvalitāti (..)," klāstīja Kirstuks.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Krūzītis uzsvēra – lai cilvēki pārtiku iegādātos internetā, svarīgas trīs lietas – sortiments, kvalitāte un cena. 

"Ārkārtīgi svarīgi ir ērta iepirkšanās portālos un ērtas piegādes iespējas. Šeit ir daudz sarežģītāk nekā veikalā. Nevar atļauties kļūdīties, jo, kas vairākas reizes ir iekritis, pārdomās, ko darīt. Un, protams, katrs pircējs izvēlas savu lojālo tirgotāju. Lielākie tirgotāji, kas ir izveidojuši šos "online" veikalus, vairāk domā par savu klientu ērtībām. Skatoties Eiropas kontekstā, kas tad ir pircēji e-veikalos?

Viena svarīga pozīcija ir "mileniāļi" no 21 līdz 35 gadiem, tad aizņemtie biznesa cilvēki no 35 līdz pat 45 gadiem, jaunās māmiņas un pa vidu arī seniori," klāstīja Krūzītis

CSP dati liecina, ka 46,2% Latvijas iedzīvotāju pēdējā gada laikā nav veikuši pirkumus internetā, kā iemeslu minot pieradumu iepirkties klātienē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti