Lai gan Krievijas valsts dzelzceļa kompānijas "Rossiskije žeļeznije dorogi" atteikums daļai kravu pārvadājumu uz Latviju publiski tiek saistīts ar Latvijas nepiedalīšanos “Nord Stream 2” projektā, oficiālas informācijas par to šobrīd nav. Taču kravu apjomu sarukuma un valdība lēmuma neatbalstīt Ventspils brīvostas iesaisti gāzesvada projektā "Nord Stream 2" laiki sakrīt, norādīja politiķis.
Oficiālas informācijas no Krievijas par kravu apjomu samazināšanos aizvien neesot. Ameriks pieļāva, ka, iespējams, Krievija ir apvainojusies par Latvijas valdības lēmumu.
Tāpat Rīgas vicemērs pauda neizpratni par valdības lēmumu attiecībā uz “Nord Stream 2”. Viņaprāt, valdībai būtu jāskaidro šis lēmums sabiedrībai.
Ameriks arī lēš, ka ar “Nord Stream 2” saistītās aktivitātes varētu aiziet uz Klaipēdas ostu.
Ziņots, ka Krievijas valsts dzelzceļa kompānija "Rossiskije žeļeznije dorogi" esot atteikusies veikt vairākus kravu pārvadājumus no Krievijas ostām uz Latviju. Kravu apjoma sarukumu apstiprina arī Rīgas brīvostā - ogļu, naftas un minerālmēslu kravu apjoms samazinājies par 45 – 50%. Tikmēr pa dzelzceļu pārvesto kravu apjoms nav būtiski sarucis.