Dzelzceļa satiksme starp Ukrainu un Krieviju ir viens no galvenajiem veidiem, kā vairums iedzīvotāju nokļūst no vienas valsts uz otru. Lai gan pēdējos gados kopējais pasažieru skaits ir sarucis par aptuveni 60%, joprojām gadā tiek pārvadāti gandrīz divi miljoni pasažieru.
Tādēļ iespējamā pasažieru vilcienu kustības pārtraukšana starp Krieviju un Ukrainu skars daudzus cilvēkus.
Krievijas laikraksts “Kommersant” vēsta, ka Ukrainas amatpersonas pašreiz oficiāli neapstiprina, ka tiktu gatavots lēmums par pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu no 1. jūlija. Tomēr Ukrainas parlamenta gaiteņos par to runā vairāki politiķi.
Tiešie avioreisi starp Ukrainu un Krieviju ir aizliegti jau ilgāku laiku.
No tā ir pamatīgi ieguvusi Baltkrievijas aviokompānija “Belavia”. Tā nodrošina reisus starp Maskavu un Kijevu caur Minsku. Aviokompānijas pārstāvji Krievijas avīzei apstiprināja, ka šobrīd ar lidostu apspriež iespēju palielināt reisu skaitu minētajā maršrutā.
Iecere esot apspriesta arī Ukrainas parlamentā, kur daudzi deputāti ir satraukti par to kā šīs solis var ietekmēt iedzīvotājus. Tomēr parlamenta lēmums šajā gadījumā nav nepieciešams. Aizliegumu var ieviest Ukrainas Valsts dzelzceļa administrācija. Atsevišķi deputāti laikrakstam “Kommersant” ir norādījuši, ka lēmums pārtraukt dzelzceļa satiksmi ar Krieviju būtu populārs starp nacionāli noskaņotajiem vēlētājiem. Ukrainā jau zināmu laiku tiek runāts par ekonomisko un kultūras saišu saraušanu ar Krieviju. Tādēļ lēmums par pasažieru pārvadājumu pārtraukšanu iederētos līdzšinējā retorikā un varētu celt prezidenta Petro Porošenko popularitātes reitingus.
Tiek vēstīts arī, ka šo ieceri aktīvi aizstāv Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes sekretārs Oleksandrs Turčinovs, kā arī parlamenta spīkers Andrijs Parubijs. Prezidents Porošenko pēdējā laikā arvien biežāk ieklausoties šo cilvēku padomos.
Lēmums aizliegt kravu pārvadājumus jau ir sāpīgi skāris vairākus Ukrainā esošos uzņēmumus, kas nodarbojās ar tranzīta biznesu.
Tomēr tas tika pamatots ar valsts drošības interesēm. Arī pasažieru pārvadājumi nes Ukrainas dzelzceļa uzņēmumam ievērojamu peļņu, jo tarifi ir četras reizes augstāki nekā vietējos maršrutos.