Panorāma

Krievijas parlamenta vēlēšanās masu falsifikācijas

Panorāma

"Veiksmes stāsts" Latvijas Nacionālajā teātrī

Kaķi reklāmu vietā

«Kaķi, nevis reklāma» Londonā aicina padarīt pozitīvu publisko vidi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Kādā nelielā Londonas metro stacijā šobrīd visas reklāmas ir aizstātas ar lielformāta kaķu fotogrāfijām. „Cats not ads” jeb latviski “Kaķi, nevis reklāmas” – tā saucas unikālā akcija, ko veidojusi grupa britu aktīvistu, savācot 23 tūkstošus mārciņu pūļa finansēšanas vietnē „Kickstarter”. Aktīvisti nebūt necīnās pret reklāmu kā tādu, taču aicina publisko vidi padarīt pozitīvu, lai nav nepārtraukti jādomā par ceļojumiem, ko nevaram atļauties, jaunu auto, ko mums nevajag, vai ideālu ķermeni, kāda vairumam nav.

Kaķu foto ir izvietoti Londonas dienvidu daļas metro stacijā "Clapham Common". Visas stacijā esošās 68 reklāmas vietas kaķu bilžu izvietošanai ir nopirkusi britu aktīvistu grupa "C.A.T.S.". Galvenā idejas autora Džeimsa Tērnera mērķis ir radīt vīziju par labāku pasauli, nevis fokusēties uz kādu konkrētu problēmu.

"Mēs mēģinājām iztēloties pasauli, kur publiskas vietas liktu justies jums labi, kur cilvēki spētu kontrolēt to, kas ir viņiem apkārt. Tad radās ideja uzsākt Kikstarter kampaņu, lai nomainītu reklāmas ar kaut ko citu. Sākumā domājām par mūsu skaistajiem mežiem, kalniem, upēm. Un tad mēs iedomājāmies - ir viena lieta, par ko internets būtu sajūsmā un par ko cilvēki runātu, un atbilde bija viennozīmīga – tie ir kaķi!" stāsta Tērners.

Ideja radās šī gada februārī, tad arī tika uzsākta "Kickstarter" kampaņa, lai savāktu 20 000 mārciņu. Kopumā finansēšanā piedalījās 700 cilvēku, tika savākts par 3000 mārciņām vairāk.

Sākotnēji pati ideja par kaķu foto metro stacijā likās absolūti nereāla.

"Projekta realizēšanā iesaistījās aptuveni 20 cilvēki, kuri ziedoja neskaitāmas stundas sava brīvā laika, viņi palīdzēja brīvprātīgi vakaros un brīvdienās. Tā ir viena no vispozitīvākajām lietām – redzēt, ka cilvēki ir gatavi ko darīt, jo viņi tam tic, jo uzskata, ka tas ir jautri un tas ir kas savādāks, viņi to dara pat tad, ja par to nemaksā," skaidro Tērners.

Akcijā izmantotie kaķu foto nāk no turpat netālu esošās suņu un kaķu patversmes „Battersea Dogs and Cats home”, kur lielākoties nokļūst mājas kaķi, jo klaiņojošo kaķu Lielbritānijā nav daudz. Šeit kaķi uzturas tikmēr, kamēr atrodas jauns saimnieks, tādēļ kaķi tiek fotografēti ievietošanai labdarības organizācijas mājaslapā.

„Viņi mūs uzrunāja jau pirms finansējuma apstiprināšanas, jautājot, vai varētu izmantot mūsu kaķu fotogrāfijas šai fantastiskajai kampaņai, un mēs bijām sajūsmā par iespēju piedalīties, jo tā ir ļoti laba reklāma kaķu patversmei, un uz kaķu foto ir daudz jaukāk skatīties nekā uz reklāmu, dodoties uz darbu!" saka kaķu izmitināšanas nodaļas darbiniece Kasa Stanforda.

Kaķi, kuru foto ir izvietoti metro stacijā, jau sen ir atraduši jaunas mājas, šobrīd mājas meklē jau citi 220 kaķi. Tieši no šejienes ir nācis arī slavenais Dauningstrītas kaķis Larijs un divi parlamenta kaķi.

Šobrīd uz metro staciju kā uz izstādi speciāli dodas gan Londonas iedzīvotāji un tūristi, gan mediju pārstāvji. Lai arī stacijā fotografēt aizliegts, tomēr apsardze neiebilst, ja cilvēki fotografējas pie kaķu bildēm, jo tas tāpat notiek nepārtraukti.

Diemžēl kaķi metro stacijā "dzīvos" tikai līdz 25.septembrim, pēc tam viņu vietā nāks parastās reklāmas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti