Sākotnēji vietējie mediji vēstīja, ka pilots mēģinājis veikt ārkārtas nosēšanos un izteica pieņēmumu, ka varētu būt izdzīvojušie. Tomēr aviokompānija vēlāk paziņoja, kā pēc sākotnējiem meklēšanas darbiem katastrofas rajonā secināts, ka bojā gājuši visi 60 pasažieri un seši apkalpes locekļi
Irānas ārkārtas situāciju dienests uz avārijas vietu nosūtīja helikopteru, jo ātrās palīdzības automašīnas kalnos tai nevar piekļūt, taču slikto un miglaino laika dēļ apstākļu helikopters nav varējis nosēsties avārijas vietā. Irānas Sarkanā Pusmēness organizācija uz reģionu nosūtījusi 12 glābēju komandas.
Katastrofas iemesli pagaidām nav skaidri. Avārijas brīdī kalnos bijuši slikti laika apstākļi, taču nav izslēgta arī tehniska kļūme. Vairāk skaidrības varētu būt pēc lidmašīnās „melno kastu” atrašanas un tajās esošās informācijas analīzes.
Avarējušās lidmašīnas modelis ir ATR-72, tā varētu būt aptuveni 20 gadus veca.
Irānas pasažieru lidmašīnu flote starptautisko sankciju gadu laikā ir ievērojami novecojusi, īpaši mazajās aviosabiedrības retums nav lidmašīnas, kas vecākas par 40 gadiem, un avārijas gadās salīdzinoši bieži.
2015.gadā parakstītajā kodolnolīgumā starp Irānu un pasaules lielvarām viens no galvenajiem punktiem bija sankciju atcelšana attiecībā uz lidmašīnu iegādi. Teherāna jau parakstījusi vērienīgus līgumus par ''Airbus'' un ''Boeing'' lidmašīnu iegādi, taču lielākā daļa vēl nav piegādātas. ''Aseman Airlines'', kuras lidmašīna šorīt avarēja, pērn parakstīja vienošanos ar ''Boeing'' par 30 jaunu lidaparātu pirkšnu.
Šī ir jau otrā pasažieru lidmašīnas katastrofa nedēļas laikā. Pagājušajā svētdienā Krievijā Piemaskavā neilgi pēc pacelšanās nogāzās lidsabiedrības „Saratov Airlines” lidmašīnas „An-148”. Bojā gāja 71 cilvēks, izdzīvojušo nebija. Sākotnējā analīze liecina, ka avārija varēja notikt apledojušu ātruma sensoru dēļ, kas bija par iemeslu kļūdainiem ātruma mērījumiem.