Lietas nonākšana tiesā var nolaist no sliedēm olimpisko spēļu komerciālo sistēmu, kas ļauj SOK gūt miljardiem eiro no reklāmas tiesībām un sponsoriem, vēstīja aģentūra AFP. Konkurences uzraugi norāda uz Olimpiskās hartas punktu, kas aizliedz jebkuram olimpietim izmantot savu vārdu, attēlu vai rezultātus reklāmas nolūkos olimpisko spēļu laikā, izņemot oficiālos SOK sponsorus.
Faktiski tas nozīmē sportistu mārketinga tiesību monopolizēšanu, un konkurences birojs Vācijā sauc pie atbildības DOSB par attieksmi pret atlētiem un viņu iespējamajiem sponsoriem, kuru tiesības tiekot nesamērīgi ierobežotas. Ja DOSB lietā zaudēs, tas var izraisīt domino efektu, un līdzīgas prasības strauji sekos arī citās valstīs.
SOK plašāku informāciju par savu nostāju lietā nesniedza, vien piebilstot, ka rīkosies saziņā ar DOSB. Iepriekšējā olimpiskajā ciklā no 2013. līdz 2016.gadam SOK no sponsoru līgumiem ieguva 5,5 miljardus eiro.
Pašreizējie noteikumi aizliedz sportistam olimpiskajās spēlēs nosaukt savus sponsorus, un par pārkāpumu draud pat diskvalifikācija. Sods var sekot arī par neatbilstoša tēmtura ierakstīšanu sociālajos tīklos vai kāda cita ieraksta pārsūtīšanu.
Lai startētu olimpiskajās spēlēs, dalībniekam jāpakļaujas Olimpiskās hartas nosacījumiem, līdz ar to atsakoties no komerciāla labuma gūšanas, kas paliek SOK ziņā.