Pēc ziemas pauzes sāks griezties atjaunotais F-1 karuselis

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Noslēdzies Pirmās formulas (F-1) ziemas pārtraukums un komandas aktīvi turpina gatavoties gaidāmajai sezonai. Pirms pāris dienām beidzās arī pirmssezonas testi, tāpēc var izteikt pirmās prognozes, kura komanda savu mājas darbu ziemā paveikusi labāk un kuriem sezonas sākums Austrālijā gaidāms visai smags. 

Ar sacīkstēm Austrālijā nākamās nedēļas nogalē sāksies jaunā F-1 sezona. Karaliskā autosporta klase ziemas laikā piedzīvojusi milzīgas izmaiņas un var teikt, ka šobrīd ir noslēgusies vesela ēra.

Čempionātam ir mainījies īpašnieks un pie vadības grožiem vairs neredzēsim britu miljardieri Bērniju Eklstonu, kurš F-1 vadīja 40 gadu. Tāpat no "McLaren" komandas atvadījies tās ilggadējais vadītājs Rons Deniss, kurš komandā strādāja jau kopš astoņdesmito gadu sākuma.

Lielas izmaiņas skārušas arī sacīkšu mašīnas. Pirms šīs sezonas notika lielākās tehniskās izmaiņas pēdējo gadu laikā. Izmaiņas visvairāk skārušas formulu aerodinamiku un riepas. Tas darīts ar mērķi padarīt mašīnas krietni ātrākas. Šīs izmaiņas lielā mērā sekmēja līdzjutēju un pašu pilotu neapmierinātība ar formulu ātrumu.

Jaunās aerodinamiskās izmaiņas apvienojumā ar ievērojami platākām riepām nodrošinās, ka jaunās mašīnas būs par aptuveni trim, četrām sekundēm aplī ātrākas nekā pirms gada, liecina prognozes.

Sporta veidā, kur rezultātu bieži vien izšķir sekundes simtdaļas un pat tūkstošdaļas, trīs sekundes ir ļoti daudz. Pirmssezonas testi šo prognozi apliecina, jo pilotu uzrādītie apļa laiki ir vairāk nekā trīs sekundes ātrāki kā pirms gada. F_1 eksperts Aldis Putniņš saka, ka šobrīd grūti prognozēt, kā jaunās izmaiņas ietekmēs sacīkšu skatāmību, tomēr viņš atzīmē, ka jaunās mašīnas ir uzlabotas estētiski un sezonas gaitā tās, visticamāk, paliks vēl ātrākas.

Viena no vizuāli pamanāmākajām izmaiņām ir formulu riepas, kas kļuvušas gandrīz par trešdaļu platākas nekā iepriekš. Platākas riepas nodrošinās lielāku saķeres laukumu, kas pilotiem līkumos ļaus braukt daudz ātrāk. Formulas trasē varētu būt ļoti stabilas, bet pašiem pilotiem braukšana prasīs krietni lielāku fizisku piepūli, jo pieaugs ātrums līkumos, paskaidroja Putniņš.

Izmaiņas skārušas ne tikai sacīkšu tehniku, bet arī pilotu sastāvu.

Šogad startā neredzēsim pērnā gada čempionu Niko Rosbergu. Pilots pāris dienas pēc sezonas beigām negaidīti paziņoja par aiziešanu no F-1 un pievēršanos citām aktivitātēm. Šis ir pirmais gadījums kopš 1994.gada, kad esošais čempions nestartēs sacīkstēs un nemēģinās aizstāvēt titulu. Rosberga paziņojums satricināja arī viņa darba devējus – "Mercedes" komandu, kuriem pēkšņi bija jāmeklē vēl viens pilots. Aizvietotāju "Mercedes" atrada soma Valteri Botasa personā, kurš iepriekš startēja "Williams" komandā.

Botasa pāreja uz "Mercedes" savu vietu "Williams" sastāvā ļāva saglabāt veterānam Felipem Masam, kurš jau bija paziņojis par karjeras beigām un aizvadījis emocionālu atvadu sacīksti savās mājās Brazīlijā. Cīņa starp Botasu un viņa komandas biedru Lūisu Hamiltonu ir viena no sezonas sākuma lielākajām intrigām.

Lai gan ziemas testi ne vienmēr objektīvi parāda komandu spēku samēru, tomēr tie iezīmē, kuras komandas sezonai ir gatavākas, bet kurām sākums būs grūtāks.

Testos pārliecinošu sniegumu demonstrēja "Ferrari" komanda, kas bija aptuveni pussekundi aplī ātrāka par saviem tuvākajiem sekotājiem "Mercedes".

Turpat netālu aizmugurē atradās arī "Williams" un "Red Bull" komandas. Tieši šīs četras komandas, visticamāk, cīnīsies par goda pjedestālu sezonas pirmajos posmos.

Savukārt nedienas turpinās "McLaren" nometnē. Titulētā komanda jau trešo gadu mokās ar "Honda" jaudas agregātu, kuram pietrūkst gan jaudas, gan izturības. "McLaren" komandas līderis Fernando Alonso jau iepriekš kritizējis japāņu uzņēmumu par nespēju uzlabot sava jaudas agregāta sastāvdaļas. Iepriekš Alonso pat paziņoja, ka aizies no F-1, ja braukšana ar jaunajām mašīnām nesagādās prieku un viņš nevarēs cīnīties par uzvarām.

Testos "McLaren" no līderiem atpalika aptuveni trīs sekundes un dzinēja izturības problēmu dēļ bija spiesti braukt ar ievērojami samazinātu jaudu. Ilggadējais F-1 komentētājs Jānis Janševics atzīst, ka "McLaren" problēmās galvenokārt vainojama tieši "Honda" un viņu izstrādātais jaudas agregāts.

Šīgada F-1 sezonā paredzēti 20 posmi, sākums plānots 26.martā, savukārt sezona noslēgsies 26.novembrī, kad piloti pulcēsies "Yas Marina" trasē Abudabī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti