Jauns reklāmas līgums «Barcelona» nodrošinās vismaz 55 miljonus eiro gadā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Viens no pasaulē izcilākajiem futbola klubiem "Barcelona" trešdien parakstīja reklāmas līgumu ar Japānas interneta tirdzniecības uzņēmumu "Rakuten", kas par sava vārda izvietošanu uz futbolistu krekliem ik gadu samaksās vismaz 55 miljonus eiro, informēja aģentūra AFP.

"Rakuten" aizstās līdzšinējo kreklu sponsoru - "Qatar Airways", līgums ar kuru bija kopš 2013.gada. Līgums ar Kataras lidsabiedrību beigsies 2016./2017.gada sezonas izskaņā, un pēdējā tā darbības gadā "Barcelona" saņems 35 miljonus eiro.

Japānas uzņēmums ik gadu maksās vismaz 55 miljonus eiro, bet papildu 1,5 miljonus eiro gadā piemaksās par uzvaru Spānijas čempionātā un piecus miljonus eiro par uzvaru Čempionu līgā, paskaidroja "Barcelona" mārketinga vadītājs Manels Aroijo. Līgums noslēgts uz četriem gadiem.

"Barcelona" spēlē tādas pasaules futbola zvaigznes kā Lionels Mesi un Neimars, kas veicina sponsoru interesi gaidāmās milzu publicitātes dēļ. Argentīnietim Mesi tikai "Facebook" sociālajā tīklā vien ir vairāk nekā 78 miljoni fanu.

Tiesa, "Barcelona" līgums par reklāmu uz spēlētāju krekliem nav futbolā pats iespaidīgākais. Anglijas klubs "Manchester United" parakstīja līgumu ar "Chevrolet" par apmēram 70 miljoniem eiro gadā. "Barcelona" gan nav lielu tradīciju reklāmas izvietošanā uz krekliem, jo uz Katalonijas kluba futbolistu formas ilgstoši nebija nekādu citu uzņēmumu uzrakstu. Tradīcija tika lauzta 2006.gadā, kad kluba vadība piekrita uz krekliem izvietot ANO Bērnu fonda (UNICEF) logo, ko 2011.gadā aizstāja Kataras fonda reklamēšana. Savukārt "Qatar Airways" pirmo līgumu noslēdza 2013.gadā, neraugoties uz daudzu kluba biedru iebildumiem pret "Barcelona" saistību ar Kataras uzņēmumiem.

"Rakuten" ir Japānā lielākais e-tirdzniecības uzņēmums, kura apgrozījums gada pirmajos trijos ceturkšņos sasniedza 18,3 miljardus dolāru.

"Barcelona" ienākumiem no sponsoru līgumiem ir nozīmīga loma kluba plānos 2018.gadā sākt plašu "Camp Nou" stadiona renovāciju. Par 420 miljoniem eiro paredzēts paplašināt Eiropā lielākā stadiona ietilpību līdz 105 000 skatītāju.

Nozīmīgs ienākumu avots "Barcelona" ir arī uz 10 gadiem noslēgtais sporta formas reklāmas līgums ar "Nike", kas klubam no 2018./2019.gada sezonas nodrošinās vismaz 150 miljonus eiro ik gadu. Sagaidāms, ka "Barcelona" apgrozījums 2015./2016.gadā sasniegs 679 miljonu eiro rekordu, kas ļaus bagātāko klubu saraksta virsotnē apsteigt principiālos konkurentus Madrides "Real".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti