Nepilnības projektā neapturēšot Skanstes tramvaja līnijas izbūvi

Neraugoties uz Centrālās finanšu un līgumu aģentūras lūgumu precizēt vairākus jautājumus iesniegtajā projektā par Skanstes tramvaja līnijas būvniecību, “Rīgas Satiksmē” pauž pārliecību, ka ieceres realizēšanu tas neapturēs. Bažas galvenokārt saistītas ar risku izvērtējumu kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanai, un “Rīgas Satiksme” esot gatava piemēroties.

Par Eiropas Savienības fondu sadali atbildīgā Centrālās finanšu un līgumu aģentūra (CFLA), izvērtējot “Rīgas satiksmes” iesniegto projektu par Skanstes tramvaja līniju, to atdeva atpakaļ iesniedzējiem, lūdzot novērst vairākas nepilnības. Proti, neesot izvērtēti visi riski, kas var ietekmēt projekta laika grafiku un īstenošanas iespējas.

Viens no šiem riskiem ir apstākļi, kas saistīti ar projekta ietekmi uz kultūras mantojumu, proti projekts iecerēts arī Lielo kapu apkārtnē pa Senču ielu, kas jau raisījis lielas diskusijas. Tāpat uzņēmumam jāpārvērtē būvatļaujas saņemšanas un būvprojekta saskaņošanas iespējas, kuras termiņi varētu neatbilst sākotnēji paredzētajiem plāniem.

"Mūsu lēmums tika pieņemts kontekstā ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas informāciju, kura tagad ir tapusi pieejama, par izspēti, un konkrēti – būvniecības iespējamību tikai Senču ielas gabarītos," norāda CFLA direktora vietniece Gundega Šulca.

"Rīgas satiksmē" gan uzsver, ka Centrālās finanšu un līgumu aģentūras atzinums nekādā veidā nemazina iespēju sliedes būvēt arī strīdīgajā Senču ielā. Sākotnēji gan tika paredzēts, ka nedaudz kapu teritorijā tramvaja līnijas būvniecības dēļ nāksies ieiet. Lēsa, ka tie varētu būt 30 metri. Tomēr tagad "Rīgas satiksme" saka – iespējams ievērot arī Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas prasību ielas robežas vairs nepaplašināt ne par centimetru. Kā to izdarīt, gan vēl nav skaidrs, jo arī tehniskā projekta vēl nav.

Līdz šim cilātie varianti esot vien vīzijas, kuras varēšot piemērot atkarībā no apstākļiem.

"Viņi nav to noraidījuši, tieši otrādāk, tas ir tālāk virzāms, bet ar nelieliem koriģējumiem, piebildēm, vērojot arī apkārtējo fonu. Mēs to, protams, ņemsim vērā, jo mēs arī esam ieinteresēti, lai tomēr šis projekts tiktu realizēts. Un līdz noteiktajam termiņam mēs iesniegsim visus to papildinājumus, kurus viņi noteikuši," saka  “Rīgas Satiksme” pārstāvis Viktors Zaķis.

Vajadzība koriģēt plānus par dažiem mēnešiem garāku padara sākotnēji plānoto projekta īstenošanu, tači iespēja iegūt finansējumu šī iemesla dēļ neesot apdraudēta.

To atzīst arī Centrālajā Finanšu un līgumu aģentūrā, lai gan vispirms esot jāredz pilnveidotais projekts. 

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  

Iesaistījās arī pašvaldības uzraugošā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), kas paziņoja - Skanstes tramvaja izbūves iecerei ir vajadzīga publiskā apspriešana. Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.

Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus.

Iesaki šo rakstu
3 komentāri
brālis
Drīz būs vairāk birokrātu nekā celtnieku, varēs klajā laukā administrēt viens otru.
labais
tā tim trūka, ka tukšas muldēšanas dēļ kavētu infrastruktūras attīstību!
ka es saku
mr 20 apturēs tikai KNAB, kad to vadīs Strīķe.
Pievienot komentāru
Jaunākie
Populārākie
Interesanti