ES fondu uzraugs liek precizēt Skanstes tramvaja projektu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir pieņēmusi starplēmumu par "Rīgas satiksmes" iesniegto Skanstes tramvaja līnijas projektu, kurā norādīti nosacījumi un papildu prasības, kas jāizpilda, iesniedzot projektu atkārtoti, informēja CFLA.

Izvērtējot iesniegto projektu, aģentūra secinājusi, ka precizējami dažādi projekta pamatojumā ietvertie rādītāji, kā arī nepieciešama vairāku nozīmīgu risku papildu izvērtēšana, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas. 

Projektā nav iespējams gūt pārliecību, ka ir pilnībā ņemti vērā visi apstākļi, kas saistīti ar projekta ietekmi uz kultūras mantojumu un ir būtiski, nodrošinot kultūras pieminekļu aizsardzību.

"Rīgas satiksmei" jāprecizē, kādas darbības un kādā termiņā paredzētas, lai nodrošinātu kultūras mantojuma saglabāšanu.

Tāpat jāpārvērtē būvatļaujas saņemšanas un būvprojekta saskaņošanas iespējas, kas varētu neatbilst sākotnēji paredzētajam laika grafikam. Lai sniegtu objektīvu novērtējumu par būvniecības nosacījumiem, "Rīgas satiksmei" ir jāsaņem Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņa par būvniecības nosacījumiem un iespējamiem šķēršļiem būvprojekta saskaņošanai un būvatļaujas saņemšanai.

Vienlaikus "Rīgas satiksmei" jāsniedz izvērtējums, vai un kā iespējama projektā iecerētās tramvaja līnijas izbūve, ņemot vērā inspekcijas izpēti un secinājumu, ka līnijas izbūve veicama tikai Senču ielas gabarītos.

"Rīgas satiksmei" jāveic vēl virkne citu precizējumu un papildinājumu.

Projekta iesniegums, kurā ietverta CFLA starplēmuma nosacījumu izpilde, "Rīgas satiksmei" jāiesniedz līdz 2017.gada 20.februārim. Pēc tā saņemšanas projektu atkārtoti izvērtēs.

Vienlaikus ar "Rīgas satiksmes" iesniegto projektu izvērtēti arī pārējie projekti, kas iesniegti Eiropas Savienības (ES) fondu programmā par atbalstu tramvaju infrastruktūras attīstībai. Atbildīgā aģentūra noteikusi, ka

arī Daugavpils un Liepājas tramvaja līniju projekti ir jāprecizē un jāizpilda virkne nosacījumu.

Projektu vērtēšanā tiek analizēta to atbilstība konkrētās ES fondu programmas nosacījumiem un noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem.

Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu. Iepriekš tika pieļauts, ka daļu maršruta varētu būvēt cauri Lielajiem kapiem, kas izraisīja lielu iedzīvotāju sašutumu.  

Iesaistījās arī pašvaldības uzraugošā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), kas paziņoja - Skanstes tramvaja izbūves iecerei ir vajadzīga publiskā apspriešana. Vēlāk Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nostiprinājusi Lielo kapu aizsargājamo robežu līdz pat Senču ielas ietvei. Tas nozīmē, ka jaunā tramvaja līnija nedrīkstēs pārsniegt esošās ielas robežas.

Vērienīgā projekta kopējais attiecināmais finansējums ir nepilni 113 miljoni eiro. No šīs summas 96 miljoni eiro iecerēti no Kohēzijas fonda, savukārt pārējā daļa – vismaz nepilni 17 miljoni eiro - būs nacionālais finansējums, ieskaitot pašvaldību līdzekļus.

Iesaki šo rakstu
3 komentāri
Likais
Es nesaprotu ,kapec lopiem ir vajadzigs tramvajs !
Bet tev
jau arī neviens tramvaju nepiedāvā, tas būs cilvēkiem :))))))))
Pievienot komentāru
Jaunākie
Populārākie
Interesanti