Cilvēks kā dabas daļa un cilvēks kā mākslīgās vides tehnoloģiju un kultūras radītājs – mākslinieka Valda Celma izstāde ir kā atgādinājums par šīm nebeidzamajām pretrunām un vienlaikus harmonijas meklējumiem, ar kuriem cilvēks sastopas un cīnās. Pēc Kalnciema kvartāla galerijas aicinājuma kā centrālais darbs izvēlēts gaismas kinētikas ekrāns “Daugava”, kas radīts jau 1974. gadā, ietverot asociatīvus tēlus par Latvijas kultūrvēsturi, dabas cikliskumu un pat padomju laika sociālpolitisko kontekstu.
„No vienas puses, - mēs, kas esam tik dziļi savā kultūrā saistīti ar dabu, ar savu dzimteni, šai gadījumā ar Daugavu kā dzīvības upi, no otras puses – mūsdienu pilsētu, urbānā, tehnoloģiju attīstība velk pilnīgi uz citu pusi,” saka mākslinieks. ''Nu, lūk, nepazaudēt šo samēru, nepazaudēt identitāti, savu saistību ar vērtībām.''
Atgādināsim, ka dizaina grafiķis un semiotiķis Valdis Celms ir pilsētas robežzīmes “Rīga” autors, izstrādājis pilsētvides un interjera projektus, sarakstījis grāmatas par latvju rakstu zīmēm un baltu dievestības pamatiem. Izstādē Kalnciema kvartālā aplūkojami spilgtākie sešdesmito septiņdesmito gadu grafiskā dizaina darbi, kur tehnoloģiju izmantošana rada tēlainību un runā par laikmetu.
Šobrīd mākslinieka Valda Celma uzmanības lokā ir latvju rakstu zīmes un simbolika, gatavojoties izstādei “Mana tautastērpa ceļš” Valmieras muzejā novembrī.