Dienas notikumu apskats

Zemans kritizē pret Krievijas propagandu vērsto Čehijas hibrīdapdraudējumu analīzes centru

Dienas notikumu apskats

Dobeles traģēdija: Kaimiņi bērnu raudas nedzirdēja, dienesti savu vainu nesaskata

Mežaparka estrādes pirmā posma rekonstrukcijas izmaksas palielinājušās līdz 23 milj. eiro

Mežaparka estrādes pirmā posma rekonstrukcijas izmaksas palielinājušās līdz 23 miljoniem eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Mežaparka Lielās estrādes pirmā posma rekonstrukcijas izmaksas palielinājušās līdz 23 miljoniem eiro, bet skatītāju vietu skaits estrādē - līdz 30 000, Mežaparka lielās estrādes pārbūves projekta pirmā rekonstrukcijas posma būvprojekta prezentācijā sacīja projekta autori Austris Mailītis un Juris Poga.

Mailītis kopā ar Pogu 5.janvārī prezentēja pirmā posma būvprojektu, ko paredzēts realizēt līdz 2018.gada Vispārējiem latviešu Dziesmu un deju svētkiem.

Poga pastāstīja, ka plānots estrādes rekonstrukciju sākt vasaras sākumā.

Estrādes pirmā posma izbūve izmaksās 23 176 157 eiro. No tiem 43% finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22% skatītāju lauka aprīkojumam, 25% piebraucamajiem ceļiem un 10% ārējiem inženiertīkliem.

Projekts paredz, ka skatītāju lauks ietvers sevī gan esošo estrādi, gan jauno skatītāju lauku. Savukārt, lai palielinātu esošo koristu tribīņu ietilpību, izbūvēs pagaidu koka tribīnes.

Pašreizējā estrādes teritorija tiks paplašināta par aptuveni 50 000 kvadrātmetru. Pašreiz Mežaparka estrādes iežogotā teritorija aizņem gandrīz 92 000 kvadrātmetru, bet paplašinātā teritorija būs 146 439 kvadrātmetri. Teritorijā tiks izveidotas speciālas dalībnieku pulcēšanās vietas, ūdens pieslēgumu vietas gan dzeramajam ūdenim, gan kanalizācijai, kuras lielu pasākumu laikā varēs iekārtot, piemēram, papildu mobilās tualetes un organizēt ēdināšanas un tirdzniecības vietas. Tāpat paredzēts ar elektrību nodrošināt Ostas prospekta malu.

Projekta autori pastāstīja, ka esošajās tribīnēs satilpst 7510 koristi, bet uz 2018.gada dziesmu svētkiem tiks izveidotas pagaidu koka tribīnes ar papildu 2292 koristu vietām, tā radot kopā 9802 koristu vietas. Savukārt skatītāju lauka jaunā platība būs 22 197 kvadrātmetri, kuros būs nodrošinātas sēdvietas 30 557 skatītājiem pašreizējo 23 000 sēdvietu vietā.

Tāpat projektā plānots izveidot četrus torņus, kas nodrošinās apgaismojumu estrādē, turklāt tajos būs radio un televīzijas pieslēguma akas. Turklāt zem jaunā skatītāju laukuma plānots izbūvēt divu līmeņu telpas, kurās būs ierīkotas gan tualešu telpas, kas nodrošina 30 000 apmeklētāju vajadzības, gan platības tirdzniecības vietām, lai to radītā skaņas netraucētu koncertus. Turklāt tur būs izvietoti arī medpunkti un informācijas centrs.

Dace Melbārde par Mežaparka estrādes rekonstrukciju
00:00 / 00:50
Lejuplādēt

„Lielākie izaicinājumi ir priekšā, jo izaicinājums ir iepirkums, iespējamās iepirkuma pārsūdzēšanas, tad tālāk – projekta īstenošana - termiņi ir ļoti saspringti,” intervijā Latvijas Radio uzsver kultūras ministre Dace Melbārde (Nacionālā apvienība). „Tā kā mēs ļoti ceram, ka neiestigsim dažādās administratīvās procedūrās.”

Kā norāda ministre, paralēli rekonstrukcijas darbiem noris darbs, lai Mežaparka lielajai estrādei piešķirtu Nacionālo interešu objekta statusu, jo tas „kaut kādā mērā atvieglo administratīvo lietu izskatīšanu”. Melbārde atzīst, ka par spīti tam satraukums ir liels, jo termiņi tiešām īsi.

Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs (Gods kalpot Rīgai) informēja, ka 10.janvārī plkst.10 tiks izsludināts konkurss par projekta būvniecību. Orientējoši 10.martā tas noslēgsies un aptuveni mēneša laikā tiks izvēlēts uzvarētājs, lai vēlākais pēc Lieldienām varētu noslēgt līgumu.

Projektu plānots nodot ekspluatācijā 2018.gada 18.jūnijā.

Savukārt otrais Mežaparka estrādes pārbūves projekta būvniecības posms jau pēc 2018. gada paredz arī jaunas estrādes ēkas un kora tribīnes izbūvi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti