No 12.decembra: noticēt rūķiem
Pēc ļoti skumjas vēsts par režisora Kārļa Auškāpa aiziešanu mūžībā kā mazs gaismas stars ir ziņa par viņa pēdējā iestudējuma - Dailes teātra Mazajā zālē tapušo “Niķa un Riķa stiķu” pirmizrādi. Piepeši šķiet ļoti nozīmīgi, ka „rūķu dzīves ainiņas”, pie kurām mūža nogalē ķēries K. Auškāps, ir bērnu izrāde. Cerības, ka tā kļūs par bērnu iemīļotu skatuves darbu, stiprina tas, ka lomās spilgtākie jaunākās paaudzes pārstāvji - Dārta Daneviča, Artūrs Dīcis, Mārtiņš Počs, Anete Krasovska, Ieva Florence, Kaspars Zāle un Niklāvs Kurpnieks. Viņiem pievienojušies arī Dainis Gaidelis un Ivars Auziņš, bet mūziku sarakstījis „Dzelzs vilks” solists Juris Kaukulis.
No 15.decembra: metāla uzliesmojums
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja (DMDM) Lielajā zālē izstāde ar sarežģītu, tomēr saturu precīzi atspoguļojošu nosaukumu “Sinerģija: laikmetīgās tendences metālmākslā un dizainā”. Rotu mākslas novatoriskākās izpausmes - gan eksperimentālās, gan klasiskās formveidēs, objektos un dizaina priekšmetos – līdz šim atzīstami eksponējusi galerija „Putti”. Taču DMDM projekts vērienīgāks, izstāde pievērš uzmanību metālmākslai kā mākslas nozarei, iezīmē kopsakarības un atšķirīgo dialogā starp dažādu paaudžu māksliniekiem. Var teikt, ka, apmeklējot izstādi, uzzināsim par trim tēmām – rotu mākslu, objektiem (gan maziņiem, gan lielizmēra) un dizaina priekšmetiem.
15. decembrī: par biti
Skaists, elitārs vakars. Plkst. 19.00 topošo aktieru un teātra režisoru kalvē – “Zirgu pastā”: divas lieliskas, elegantas aktrises – Olga Dreģe un Regīna Razuma lasīs svaigi atdzejotu dzeju no tikko izdotās amerikāņu dzejnieces Emīlijas Dikinsones bilingvālās dzejas izlases “Āboliņš un bite / One Clover, & a Bee”. Par grāmatu stāstīs atdzejotājs Kārlis Vērdiņš. Pie klavierēm Jānis Ozoliņš no grupas „Sigma”.
No 16. decembra: neiespējamais iespējamais
Turpat „Zirgu pastā” un fon Stricka villā būs skatāma Rīgas cirka sezonas pirmā izrāde – virtuoza klaunāde „Tikai kauliņi”. Tā ir Jaunzēlandes mākslinieka Toma Monktona solozirāde, kas pasaulē raisījusi stāvovācijas un sajūsmu. Toms Monktons izmanto cilvēka ķermeņa spējas, deju, cirka elementus un klaunādi. “Tas ir gandrīz vai brīnums, ka, neskatoties uz aizņemtību, svētku laikā Rīgā ar vairākām izrādēm uzstāsies tādas raudzes mākslinieks kā Monktons. Otrs brīnums, ka praktiski tikai ar ķermeni un sejas mīmiku iespējams panākt tādu efektu,” saka Rīgas cirka radošais direktors Mārtiņš Ķibers.
16. decembrī: klupšanas akmeņi
Kā var nojaust no nosaukuma, Karlsrūes Valsts teātra izrādē „Klupšanas akmeņi” vācu dokumentālā teātra režisors Hanss Verners Krēzingers stāstam par Ādolfa Hitlera nākšanu pie varas pievēršas ne jau tikai aiz mīlestības pret vēsturi. Laikā, kad pasaulē un pat daudz ko pieredzējušajā Eiropā aizvien vairāk modē nāk galēji labējas idejas, stāstam par to, kas Hitlera varas pirmsākumos notika šai pašā Karlsrūes teātrī, ir vairāki līmeņi.
Ieskatieties arī "Kilograma kultūras" mājaslapā, iepazīstiet balvas nominantus un žūrijas komentārus!