Daira Āboliņa pēc Kannām: Katra filma kā Dantes elle

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Kannu kinofestivāls Francijā 28.maijā noslēdzies ar zviedru režisora Rubena Ostlunda filmas „Kvadrāts” (The Square) uzvaru. Kā no Kannām stāsta kino kritiķe Daira Āboliņa – tas nav pārsteigums, jo šī kinolente līdzās krievu režisora Andreja Zvjaginceva filmai „Nemīlestība” tika uzskatīta par vienu no festivāla favorītēm, taču pats festivāls apliecina - nekādu lielu pozitīvismu, ka mēs visi varētu sasniegt kādu jaunu dimensiju, šobrīd kinomāksla nesola. Katra filma bijusi kā iziešana cauri Dantes ellei.

Ekskluzīvi: Daira Āboliņa par Kannu kinofestivālu
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

"Tas būtu slikts Kannu kinofestivāls, ja tajā visu varētu prognozēt," saka kritiķe, stāstot, ka žūrijas vadītājs Pedro Almadovars rīkojies gudri. „Viņš nav pievīlis kritiķus un tomēr izdarījis mazliet pa savam.”

Kritiķe atgādina, ka kinofestivāla žūrijā šogad bija autorkino pārstāvji, tāpēc viņus „pavilkt” uz politiku un konjunktūru bija grūti.

Jau vēstīts, ka Kannu kinofestivāla galveno godalgu "Zelta palmas zaru" svētdien saņēma zviedru režisora Rubena Ostlunda filma "Kvadrāts".

Daira Āboliņa, komentējot festivāla rezultātus, norāda, ka, „pirmkārt, kinematogrāfisti neko labu par mums un šo pasauli nedomā”.

„Viņi domā, ka mēs visi esam diezgan slimi kā sabiedrība, arī emocionāli. Vērtību sistēmas ir pilnīgi nograutas – ģimenes institūcijas, tāpat attiecības starp bērniem un pieaugušajiem un tostarp attiecības ar jauno pasaules kārtību, kuru vairs nevar padarīt par neesošu,” stāsta kritiķe. „Visi jautājumi ir „uz letes”, un nekādu lielu pozitīvismu, ka mēs visi varētu sasniegt kādu jaunu dimensiju, šobrīd māksla nesola.”

Filma, kas ieguvusi Kannu „Zelta palmas zaru”, vēsta par to, ka arī māksla ir apjukusi „pati sevī”, saka Āboliņa.

„Tas ir stāsts par to, ka arī māksla ir mazliet ārišķīga un iepuvusi tad, kad tā spēlē ar tiem jēdzieniem, kas it kā ir svēti, bet arī tur ir sava komercija,” stāsta Āboliņa.

Jau vēstīts, ka savukārt ASV konorežisore Sofija Kopola saņēma labākā režisora godalgu par filmu "The Beguiled".

AIDS problemātikai veltītā franču drāma "120 Beats Per Minute" ieguva žūrijas "Grand Prize" godalgu.

Vācu aktrise Diāna Krīgere par veikumu filmā "In the Fade" saņēma labākās aktrises apbalvojumu, bet amerikānis Hoakins Fīnikss par lomu filmā "You Were Never Really Here" - labākā aktiera godalgu.

Austrālijas aktrise Nikola Kidmena, kas piedalījās četros dažādos festivāla projektos, saņēma festivāla īpašo 70.gadadienas apbalvojumu.

Kā norāda Daira Āboliņa, šogad festivālā atlasītās filmas bija izcilas.

“Tas bija milzīgs pārbaudījums, jo katru reizi tu izgāji tādai Dantes ellei cauri, bet - no otras puses - tā ir brīnišķīgi pozitīva ziņa, jo mākslinieki strādā, viņi redz, ka mēs visi esam neirotiski cietuši, nezinām, uz kuru pusi iet, un nezinām, kas notiks ar šo pasauli.”

Kritiķe, slavējot Kannu kinofestivālu, uzsver, ka Kannu filmas noteikti būs publikas hiti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti