Ar «Pēdējām vakariņām» sācies labdarības maratons «DOD PIECI!»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ar pēdējo pilnvērtīgo maltīti trešdienas, 16.decembra vakarā sākās labdarības maratons „DOD PIECI!”, kura laikā radio pieci.lv trīs ētera personības sešas dienas dzīvos speciālā Stikla studijā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas laukumā un atskaņos klausītāju izvēlētas dziesmas, vācot ziedojumus ģimenēm, kurām nepieciešams asistents darbā ar smagi slimiem bērniem.

No 16. līdz 22.decembrim Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas laukumā pie tirdzniecības centra „Origo” notiek otrais Latvijas Radio rīkotais labdarības maratons „DOD PIECI!”. Trīs Latvijas Radio 5 – Pieci.lv dīdžeji dienu un nakti dzīvos speciāli izbūvētā stikla studijā, kurā tiksies ar pazīstamiem Latvijas mūziķiem, sportistiem, aktieriem, blogeriem un citiem sabiedriski aktīviem cilvēkiem, kā arī atskaņos klausītāju pasūtītas dziesmas.

Šīgada maratona mērķis ir nodrošināt apmācīta asistenta darbu ģimenē, kurā aug bērns ar īpašām vajadzībām. Pasūtot sevis izvēlētu dziesmu Latvijas Radio 5 - Pieci.lv ēterā, jebkurš klausītājs var ziedot vismaz piecus eiro - tie apmaksās vienu apmācīta asistenta darba stundu ģimenē ar smagi slimu bērnu. Tas izdarāms arī šobrīd, vietnē dod.pieci.lv.

Tā kā šāda principa labdarības maratons ir populārs visā Eiropā, tam ir arī zināmas tradīcijas. Kā viena no tām ir dīdžeju dzīvošana uz vietas stikla studijā, pie kam –

neēdot, bet patērējot speciālus uztura kokteiļus.

Tādējādi trīs dīdžeji - Toms Grēviņš, Magnuss Eriņš un Kaspars Mauriņš - apliecina maratona mērķa būtiskumu, atsakoties no ierastā ikdienas komforta un uzņemoties sava veida izaicinājumu – strādāt visu acu priekšā sešas dienas un naktis pēc kārtas, ne uz mirkli neatstājot studiju.

Otra tradīcija ir tā dēvētās „Pēdējās vakariņas”, kura ir pēdējā pilnvērtīgā ēdienreize, pirms dīdžeji dodas iekšā stikla studijā. Turpmāk puišu ēdienkarte sastāvēs no speciāliem proteīnu kokteiļiem, kuru saturā ir dažādi dārzeņi un kuru saturu palīdzēja sastādīt uztura speciāliste.

Savukārt mājīgais restorāns „Double Coffee” tirdzniecības centra „Origo” pirmajā stāvā sagādāja Tomam, Magnusam un Kasparam iespēju pamieloties ar sendvičiem un burgeriem. Līdz ar dīdžejiem tajā piedalījās maratona atbalstītāji: VAS „Latvijas Dzelzceļš” viceprezidents Edvīns Bērziņš, tirdzniecības centra „Origo” direktors Aleksandrs Ņemirovksis un centra pārstāve Maija Prozoroviča, kā arī labdarības projekta „Ziedot.lv” vadītāja Rūta Dimanta.

Edvīns Bērziņš norādīja, ka VAS “Latvijas dzelzceļš” līdzdarbojas citos labdarības projektos, sniedzot atbalstu gan bērniem, kas cietuši no vardarbības, gan arī bērniem ar īpašām vajadzībām: „Mums jau 10 gadu garumā ir izveidojusies cieša draudzība ar Raudas un Medumu internātpamatskolu audzēkņiem, kuri gan piedalās mūsu rīkotajos pasākumos, gan arī mūsu darbinieki regulāri dodas ciemos uz Daugavpils pusi.

Lai nu kā, ar labdarību ir jānodarbojas, nevis par to jārunā. Tāpēc aicinu ikvienu ne tikai svētku laikā, bet arī ikdienā darīt labus darbus un iepriecināt citus.”

Edvīns Bērziņš uzdāvināja dīdžejiem zīmējumu, kura autore ir Ilūkstes novada Raudas internātpamatskolas audzēkne Lilija Pudāne, 17 gadus veca meitene ar īpašām vajadzībām, norādot, ka tas varētu būt kā talismans un iedvesmas avots stikla studijā strādājošajiem dīdžejiem visa maratona garumā.

Tirdzniecības centra „Origo” vadītājs Aleksandrs Ņemirovskis atzīmēja, ka gan pats centrs, gan laukums pie tā ir īpaša vieta - tas ir kā visu ceļu krustpunkts,  kur ik dienas sastopas ļoti daudz un dažādu sociālo slāņu cilvēki: “Te ir vieta,  kur katru dienu redzam, cik dažādi esam,  kā viens otru pieņemam vai izvairāmies  ieraudzīt, redzam arī cilvēku vienaldzību un noraidījumu pret līdzcilvēkiem.

Tāpēc ceram, ka šis projekts pievērsīs plašas sabiedrības uzmanību un liks apstāties un aizdomāties arī tiem, kas līdz šim ir vienaldzīgi pagājuši garām. Jo tik vien kā nieka piecas minūtes mūsu laika un mūsu pieci eiro, iespējams, kādam nozīmēs daudz vairāk - brīnišķīgu un pilnvērtīgu dienu.

Mēs no sirds ceram, ka šis projekts nebūs tikai  kārtējā septiņu dienu labdarības akcija, mēs ceram, ka tas būs sākums kam lielākam, kam tādam, kas paliks atmiņā un mainīs līdzcilvēku attieksmi vienam pret otru.”

Latvijas Radio 5 - Pieci.lv dīdžejs Toms Grēviņš atzina, ka viņam nav ne jausmas, ko nozīmē “otrā gada piedzīvojums šajā projektā, jo uzdevums ir tikpat grūts kā pagājušajā gadā, tikai ar atšķirību, ka mēs nezinājām, kā tas būs, bet tagad zinām.

Arī brauciens uz Mēnesi kosmonautam var būt tikpat grūts, kā pirmajā reizē.

Taču mums ir mērķis: palīdzēt tām ģimenēm, kurām tas ir nepieciešams, dot šo atslodzi vecākiem, kuri diendienā ir “uzlikti uz pauzes”, jo viņiem nav šī te asistenta, kas var pieslēgties un ļaut vecākiem izkļūt arī ārpus mājas.”

Labdarības projekta “Ziedot.lv”  vadītāja Rūta Dimanta salīdzināja, ka dīdžeju dzīvošana sešas diennaktis stikla studijā savā ziņā līdzinās to ģimeņu situācijai, kurās aug smagi slims bērns - jo tad, ja nav palīdzības no malas, ikdiena ir jāpavada tikai un vienīgi mājās, sevišķi tad, ja bērna slimība viņu ir piesējusi pie gultas.

“Latvijas sabiedrība ir fenomenāla savā atsaucībā, un savu solidaritāti ir demonstrējusi arī citās labdarības akcijās, arī pagājušajā gadā, kad “DOD PIECI!” mērķis bija atbalsts vientuļajiem senioriem.

Šis projekts ir svarīgs mums kā nācijai, un jebkuru nāciju raksturo tās spēja palīdzēt ikvienam sabiedrības loceklim, nevis tikai kādam izredzētajam.”

Latvijas Televīzijas satura redaktore Gunta Sloga piebilda, ka publiskajā telpā dažādu līmeņu sarunās, tostarp politiskās, tiek uzsvērta ģimenes nozīme, taču šis maratons parāda - tieši kāpēc un kā mēs varam palīdzēt šo svarīgumu noturēt arī praktiskā, ne tikai idejiskā ziņā. “Man prieks, ka šis projekts vieno un stiprina vēl vienu ģimeni: sabiedriskos medijus,” atzina Sloga.

Latvijas Radio mārketinga radošā direktore Una Rozenbauma uzsvēra, ka maratona mērķis nav iežēlināt cilvēkus pret ģimenēm, kurās aug smagi slimi bērni, bet gan informēt sabiedrību par to, kāpēc asistentu palīdzība ģimenēs ar smagi slimiem bērniem ir nepieciešama, lai šo ģimeni vispār saturētu kopā un dotu tai spēku turpināt sekot savai izvēlei - audzināt bērnu ar īpašām vajadzībām:

“Es vēlos pateikt paldies ģimenei, kura atvērās mums un piekrita filmēties mūsu kampaņas klipā, kurš ir pilnīgi citādāks kā jebkurš cits reklāmas klips tā iemesla dēļ, ka tajā filmējām meitenīti Sofiju, kurai ir Dauna sindroms. Vecākiem tā bija liela uzdrīkstēšanās, un tāpēc mēs par viņu izrādīto uzmanību esam ļoti pateicīgi.”

Sekot maratona norisei varēs ne tikai Pieci.lv un dod.pieci.lv vietnēs un mobilajās aplikācijās, bet arī LTV7 kanālā, kurā no 17.decembra ik vakaru līdz 21.decembrim no 00.00 līdz 2.00 notiks tiešraides no stikla studijas. Tāpat arī Latvijas Radio 1.kanālā - pēc pusnakts.

Pie tam pirmo reizi stikla studijā varēs nokļūt arī kāds no klausītājiem. Nofotografējoties pie studijas fotosienas un kopā ar paziņojumu par sevis izvēlēto dziesmu ziedojumam publicējot bildi sociālajos tīklos ar tēmturi #dodpieci, dīdžeji izvēlēsies labāko un uzrunājošāko no attēliem, un tā autors varēs apmeklēt maratona noslēguma koncertā stikla studijā.

Labdarības maratona “Dod pieci!” veidotāji saka paldies projekta draugiem un atbalstītājiem – VAS “Latvijas dzelzceļš”, tirdzniecības centram “Origo”, labdarības projektam “Ziedot.lv”, Latvijas Televīzijai un Latvijas Valsts Televīzijas Radio un Televīzijas centram (LVRTC), kā arī “Double Coffee” par mājīgo pasēdēšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti