Mācību grāmatas e-formātā atvieglo skolēna ikdienu un dod jaunas iespējas

Modernās tehnoloģijas maina dzīvi, tai skaitā mācību procesu. Tomēr joprojām bērni spiesti nest smagas grāmatas no skolas uz māju, lai varētu izpildīt mājasdarbus. Iniciatīvas „E-grāmatas uz skolu” autori pilsoniskās iniciatīvas portālā "manabalss.lv" aicina, lai mācību grāmatas būtu pieejamas e-formātā.

Iesakām pašiem mazākajiem!

Mīļie vecāki, mēs esam radījuši drošu un radošu platformu zinātkāriem pirmsskolas vecuma bērniem - LSM Bērnistaba!

Bērnistabā ir interesanti un attīstoši uzdevumi, spēles, filmas, eksperimenti, zīmēšana, vakara pasaciņa un daudz kā cita.

 

Par mācību grāmatām digitālā formā, viedierīču izmantošanu skolā un mācību metožu maiņu izglītības sistēmā saruna Latvijas Radio raidījumā “Ģimenes studija”.

Kāds ir e-grāmatu piedāvājums?

Grāmatas izmantošana mājās ir aktuāla bērniem no piektās līdz devītai klasei. Mazākiem bērniem ir mazāk mājasdarbu, tāpēc grāmatu jautājums nav tik aktuāls, uzskata iniciatīvas par e-grāmatām rosinātāja Baiba Andersone. Viņa uzsver, ka ir absurdi  - mājasdarbu dēļ skolēnam līdzi jānēsā šurpu turpu grāmatas - no skolas uz mājām un atpakaļ.  

Grāmatas digitālā formā ir nākotnes jautājums, tomēr jau šobrīd ir pieejamas mācību grāmatas digitālā formā, šo iespēju izmanto daudzas skolas.

Piemēram, visas izdevniecības “Lielvārds” grāmatas pieejamas elektroniskā formāta. Grāmatas “soma.lv” ( 40 000 lietotāji, 50 skolas finansē visu plašo "soma.lv" piedāvājumu) pieejamas interneta platformā, piereģistrējoties ar kādu no e-vides  identitātēm. Arī citiem grāmatu izdevējiem ir līdzīgi risinājumi.

 “Grāmatu digitalizēšanas jautājuma aktualizēšana ir apsveicama, bet skolās tehnoloģiskais nodrošinājums bieži ir tam šķērslis. Tāpat sabiedrībā joprojām ir diskusija par to, vai bērns var skolas mācību procesā izmantot savu individuālo viedierīci. Tāpat jau vecāki un pedagogi cīnās pret pārlieku telefonu izmantošanu skolā,” uzsver “Lielvārds” pārstāvis Aivars Gribusts.

Izdevējs kā vienu no iemesliem elektronisko grāmatu mazākai izmantošanai un popularitātei min to, ka nodokļu likumdošana ir labvēlīgāka poligrāfiskam izdevumam, ne elektroniskai formai.

Izstrādās jaunus mācību līdzekļus

Valsts izglītības satura centra pārstāve Ineta Upeniece pauž, ka jautājumā par grāmatām elektroniskā formā jāsaklasificē, kas ir primārais, tikai tad seko jautājumi par viedierīču izmantošanu mācību procesā. Mācību grāmatas ir tikai viens no instrumentiem skolotāja un skolēna rokās. “Es piekrītu vecāku neizpratnei, kāpēc jānes grāmatu uz mājām. Skolas ir dažādas – gan ar noslogojumu, tehnisko aprīkojumu un pieeju mājās veicamiem uzdevumiem. Ja grib digitalizēt visus mācību līdzekļus, jāizvērtē, cik tas ir lietderīgi. Tas ir dārgi.

Domājot par jaunu mācību līdzekļu izstrādi, nākotnē ir paredzēts valsts finansējums, kas tiks izlietots mūsdienīgu digitālo mācību līdzekļu izstrādei, šie mācību līdzekļi ir saistīti ar interaktivitāti, lai saņemtu arī atgriezenisko saiti, jo 21.gadsimta mācību process ir plašāks nekā tikai darbs ar mācību grāmatu.”

Jāņa Poruka skolas direktores Žanetes Tauriņas pieredze rāda, ka viedierīces palīdz bērnam mācīties, jo piedāvā dažādas mācību metodes – aptaujas, uzdevumus, testus un citas metodes. “No tehnoloģijām nevajag baidīties, jo bērni ļoti “pieķeras” šādām mācību metodēm," aicina direktore.

Speciālisti uzskata, ka vienkāršais e-grāmatas risinājums ir iespēja bērnam nenēsāt grāmatu no skolas uz mājām, dodot piekļuvi mācību grāmatām elektroniskā vidē.

Bet e-grāmata nodrošina arī ļoti plašu tehnoloģiju piedāvājumu mācību procesā un mācību tēmu sasaistē dažādu priekšmetu mācīšanā. Tehnoloģijas palīdz arī skolotājam efektīvāk rīkoties, palīdzot skolēnam mācīties.

Nākotnes izaicinājums ir paplašināt skolotājam pieejamo rīku loku, lai uzlabotu mācību procesu, izmantojot gan mācību grāmatas, gan tehnoloģijas.

 

 

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti