Uzņēmumu reģistrā klientus apkalpos jauns «darbinieks» – robots

Uzņēmumu reģistrs sadarbībā ar Latvijas uzņēmumu “Tilde” strādā pie pirmā “kolēģa” - mākslīgā intelekta - izstrādes un ieviešanas valsts pārvaldē. Sākotnēji robots atbildēs uz vienkāršiem klientu jautājumiem, informēja Uzņēmumu reģistrā.

Plānots, ka Uzņēmumu reģistra robots, kuram vārdu iecerēts piešķirt pēc iestādes kolēģu aptaujas un balsošanas, darbu uzsāks 2018.gada pavasarī. Tā uzdevums būs rakstiski komunicēt ar klientiem iestādes mājaslapā.

Mākslīgo intelektu sākotnēji plānots apmācīt atbildēt uz vienkāršākiem klientu jautājumiem, savukārt darbinieku kompetencē jau būtu daudz sarežģītāku klienta situāciju risināšana.

Pašlaik notiek process pie robota tehniskās izstrādes uzņēmumā “Tilde”, savukārt Uzņēmumu reģistra speciālisti tuvāko mēnešu laikā apmācīs robotu sniegt atbildes par iestādes sniegtajiem pakalpojumiem, iesniedzamajiem dokumentiem, procesiem iestādē.

“Īpaši svarīgi, ka šis robots pārvaldīs latviešu valodu.

Tas demonstrēs, ka arī skaitliski nelielām valodām var radīt tehnoloģijas, kas līdz šim bija pieejamas tikai pasaules lielākajām valodām,” norāda “Tildes” valdes priekšsēdētājs Andrejs Vasiļjevs.

Uzņēmumu reģistra vadītāja Guna Paidere iedvesmojās no mākslīgā intelekta pielietojuma privātajā sektorā klientu apkalpošanas jomā: “Mākslīgā intelekta tehnoloģiju ieviešanas galvenais mērķis ir efektīvi izmantot esošo darbinieku darbaspējas. (..)Tādējādi tiks lietderīgi izmantots darbaspēka resurss, pildot kvalificētāku darbu.”

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Tehnoloģijas un zinātne
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti