Somijas «Slush» festivāla talantu konkursā - trīs jaunuzņēmumi no Latvijas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Pēc divām nedēļām Somijas galvaspilsētā Helsinkos notiks Ziemeļeiropas lielākais jaunuzņēmumu forums “Slush”. Līdztekus konferencei un uzņēmumu demo ekspozīcijām norisinās arī "Top100" veiksmīgāko jauno uzņēmumu pašprezentāciju (pitch – angļu val.) konkurss, kurā šogad iekļuvuši trīs uzņēmumi no Latvijas.

"Slush" kopš pirmā pasākuma, kas notika 2008.gadā, kļuvusi par iespaidīgāko Ziemeļeiropas jaunuzņēmumu norisi. Ik gadus novembra beigās Helsinkos vienkop pulcējas vairāk nekā 1500 jaunuzņēmumu pārstāvji un ap 15000 apmeklētāju. Būtiska nozīme foruma laikā ir arī sarunām par investīciju piesaisti, un pēdējo gadu laikā "Slush" pulcē ne mazāk kā piecus simtus pasaules vadošo investoru (pagājušajā gadā tādu bija tuvu diviem tūkstošiem - aut.) un simtiem masu mediju pārstāvju.

Latvijas uzņēmumi piedalās pasākumā, gan demonstrējot savus sasniegumus, gan kā klausītāji, gan arī piedaloties ikgadējā jaunuzņēmumu talantu konkursā “Top100”, kura simts dalībniekus no vairākiem tūkstošiem pieteikumu atsijā pasākuma rīkotāji. Šajā gadā uz "Slush" konkursa skatuves stāsies trīs uzņēmumi no Latvijas – virtuālās un paplašinātās realitātes uzņēmums “Vividly”, digitālo drošības risinājumu uzņēmums “Notakey” un finanšu tehnoloģiju uzņēmums “Nordigen”.

Trīs Latvijas uzņēmumi "Slush" konkursā ir labākais rādītājs kopš 2010.gada, taču jāatceras, ka līdz šim labākais sniegums "Slush" konferences kontekstā ir Annas Andersones uzņēmumam “Froont”, kurš parādīja savu izcilību pašprezentāciju sesiju atlases kārtās un kļuva par vienu no trim finālistiem 2013.gada konferencē.

"Slush" “Top100” uzvarētājs saņem momentānās investīcijas uzņēmumā vairāku simtu tūkstošu vērtībā. Pagājušajā gadā tie bija 650 tūkstoši eiro, vēl gadu iepriekš – 500 tūkstoši eiro, tādēļ “Top100” ir konkurss ar patiesi augstām likmēm.

Iesācējuzņēmums “Nordigen”, kurš dibināts 2015.gadā, jau sasniedzis izaugsmes fāzi (growth and scale – angļu val.) savā darbībā.

“Mūsu mērķis "Slush" un tālākajā pusgadā pēc foruma ir fokusēties uz tālāku izaugsmi tirgos, kur šobrīd darbojamies (Baltija, Somija, Polija, Spānija, Vācija),” stāsta Rolands Mesters, "Nordigen" izpilddirektors.

“Pamatmērķis ir iepazīties ar potenciāliem sadarbības partneriem Somijā, un "Slush" pilnīgi noteikti palīdzēs sasniegt šos mērķus šajā valstī,” turpina Mesters.

“Skandināvija, Baltijas valstis un Šveice ir šobrīd mūsu prioritārie tirgi. Ja izdotos nodrošināt investorus no Skandināvijas, tad tas arī stratēģiski mums spētu palīdzēt ar Skandināvijas tirgus nostiprināšanos,” stāsta Jānis Graubiņš, "Notakey" līdzdibinātājs.

“Šobrīd nepieciešams uzaudzēt esošo komandu, lai varētu apkalpot jaunos klientus, kuri interesējas par "Notakey". Nesen noslēdzām līgumu ar UBS, "Credit Suisse" un "Swisscom", kas prasa papildu resursus,” turpina Graubiņš.

"Slush" jaunuzņēmumu forums risinās Helsinkos, Somijā, no 30.novembra līdz 1.decembrim.

No Latvijas forumā piedalās vairāk nekā 17 uzņēmumi, individuālie interesenti un divi investīciju uzņēmumi.

"Slush" “Top100” uzvarētājs un atspēriena investīciju ieguvējs tiks noskaidrots 1.decembra vakarā, un tradicionāli tas ir viens no nozīmīgākajiem foruma mirkļiem, kuram pievērsta sevišķa mediju uzmanība.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti