Satiksmes ministrijas prioritātēs neietilpst mobilās lietotnes «Taxify» attīstīšana

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Janvāra beigās sabiedrībā pretrunīgu reakciju radīja transportlīdzekļa atņemšana privātajam auto vadītājam, mutiski informējot, ka auto konfiskācijas iemesls ir neatļauta dalīšanās brauciena izmaksās ar citiem pasažieriem, izmantojot populāro lietotni "Taxify". Lai gan konkrēto incidentu iesaistītajām pusēm izdevās atrisināt, diskusijas par to, vai ārzemēs tik populārajam principam dalīties brauciena izmaksās ir nākotne arī Latvijā, tomēr nerimst.

Taksometru izsaukšanas lietotne "Taxify" izmantošana un brauciena izmaksu sadalīšana starp vairākiem pasažieriem iegūst aizvien straujāku popularitāti daudzās pasaules valstīs un aizvien būtiskāk konkurē arī ar tradicionālo taksometru biznesu.

Tiesa, Latvijā "Taxify" bizness nav sācies gludi, un, kā uzsver Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns, tā saukto "ridesharing" praksi Latvijā atbildīgās institūcijas negaida ar atplestām rokām. Pirmkārt, tāpēc, ka Latvijā braucējiem tas, šķiet, kļūst par nereģistrētas uzņēmējdarbības veidu.

Otrkārt, ne mazāk svarīgs apsvērums ir saistīts arī ar Latvijas transporta politikas prioritātēm – SM uzsver, ka vēlas veicināt to, lai iedzīvotāji aktīvāk pārvietotos ar sabiedrisko transportu, nevis privātajām automašīnām.

Uzņēmēji uzsver, ka par spīti identificētajām problēmām būtu pārsteidzīgi šo pārvadājumu praksi izskaust, un piedāvā savus risinājumus. Uzņēmuma "Taxify" pārstāvis Juris Krūmiņš norāda, ka Igaunijas pieredze liecina par to, ka, ja atbildīgajām institūcijām ir vēlēšanās, tad ir iespējams arī panākt autovadītāju ieinteresētību maksāt nodokļus no gūtajiem ieņēmumiem.

Arī pārmetumu par to, ka taksometru izsaukšanas aplikāciju izmantošana un pasažieru izmaksu sadalīšana varētu būtiski kaitēt sabiedriskajam transportam, eksperts vērtē kā pārspīlētu, norādot, ka būtiska daļa "Taxify" lietotāju bieži vien vēlas pārvietoties maršrutos, kuros sabiedriskais transports nekursē, kā arī vēlās diennakts stundās, kurās sabiedriskais transports kursē ievērojami retāk nekā dienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti