Jauniešu biznesa idejas: Apsildāms sportistu tērps, ūsu vasks un gudrā siltumnīca

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Latvijas Universitātes (LU) biznesa inkubatorā šogad populārākās jomas ir informācijas tehnoloģijas (IT), dizains un tekstils. Vairāk nekā 140 jauniešu uzsākuši savas gaitas inkubatora programmās, lai attīstītu ideju līdz reālam produktam. Ideju vidū ir elektriski apsildāms apģērbs sportistiem, ūsu vasks, mēbeļu ražošana no PET pudelēm, latviešu valodas apguves video kursa izveide, gudrā siltumnīca un citi biznesa projekti.

LU biznesa inkubatorā jaunajā sezonā uzņemtas 76 jauno uzņēmēju komandas.

Populārākās jomas, kurās šosezon savu biznesu attīstīs teju puse inkubatora dalībnieku ir IT, dizains un tekstils, savukārt 10 dalībnieki plāno attīstīt inovācijas izglītībā un tehnoloģijās.

Biznesa inkubācijas laikā jaunieši, kuri ir tikko sākuši attīstīt savu biznesa ideju, ar inkubatora atbalstu varēs nonākt līdz minimālam dzīvotspējīgam produktam un pirmajai pārdošanai. Turklāt šogad paralēli testēs speciālu programmu, lai attīstītu jauno uzņēmumu globālo potenciālu.

"Šogad inkubatorā startē tā dēvētā pirmsakselerācijas programma, kurā darbosies tieši tie biznesa inkubatora dalībnieki, kas šeit darbojas jau otro gadu," stāsta LU biznesa inkubatora pārstāve Nataļja Kornišova. "Tur tas uzsvars tiks likts uz globālo potenciālu un kā to savu mazo biznesiņu attīstīt par kaut ko tādu, kas būtu arī interesants globāli, kļūt par nozīmīgu spēlētāju un arī startēt starptautiska līmeņa biznesa inkubatoros, kuros uzņēmumi tiešām strauji izaug," saka Kornišova.

Starp idejām, kuras, iespējams, jau šogad taps par LU studentu Biznesa inkubatora dalībnieku veiksmes stāstiem, ir elektriski apsildāms apģērbs ar iebūvētu "hands-free bluetooth" sistēmu ikdienai, ekstrēmajiem sporta veidiem, atpūtai un hobijiem, kā arī profesionālajam darbam.

Komandā ir divi ekonomikas fakultātes jaunie studenti Armands Rudzītis un Dainārs Lācis. Jaunieši aktīvi meklē komandā arī kādu inženierzinātņu studentu, lai projektu varētu attīstīt.
"Piemēram alpīnisti, kamēr viņi kāpj, tikmēr ir silti, bet, kad jāapstājas un pūš auksts vējš, ķermenis ļoti ātri atdziest," stāsta Armands Rudzītis."Bet, ieslēdzot šo ķermeņa apsildi tērpā, tā temperatūra saglabāsies. Tāpat arī snovbordistiem un slēpotājiem. Idejas līmenī tas tērps tiks apsildīts, izmantojot iestrādātus sildelementus un baterijas, kuras var uzlādēt arī mašīnas piepīpētājā," norāda Rudzītis.

Savukārt Miķelis Visockis cer attīstīt kosmētikas produktus īpaši vīriešiem -  bārdai un ūsām.

Miķelis norāda, ka ir novērojama tendence kosmētikas nozarē pāriet no naftas produktu izejvielu lietošanas uz dažādu augu, dzīvnieku vai mikrobioloģisku izejvielu lietošanu. Viņa uzņēmuma mērķis ir izstrādāt videi un cilvēka veselībai labvēlīgus kosmētikas produktus. Lai sasniegtu savu mērķi, Miķelis pat speciāli sācis studēt ķīmiju

"Būtībā tas viss sāckās kā joks, kad es izaudzēju garas ūsas un arī tēvs izaudzēja, bet tēvam nebija, ar ko tās ieveidot. Taču viņš ir bitenieks laukos un viņam ir bišu vasks, tad nu viņš pats sataisīja ūsu vasku," pauž Visockis. "Tad es pamēģināju un sapratu, ka tam produktam ir potenciāls, uzlaboju recepti un sanāca vasks ar labu fiksāciju. Tad es nonācu līdz tam, ka parādījās pieprasījums no draugiem, ka viņi arī grib tādu produktu, turklāt arī bārdām. Saņēmu arī labu atgriezenisko saiti un sapratu, ka tur ir tirgus," stāsta jaunietis.

Šī ir jau piektā Latvijas Universitātes biznesa inkubatora sezona, un no 12 komandām pirmajā gadā projekts šogad izaudzis līdz vairāk nekā 140 jauniešu dalībai no dažādām Latvijas augstskolām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti