Pirmo reizi latviešu riteņbraucēji startē Eiropā grūtākajās velosacīkstēs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Piektdien, 28.jūlijā, plkst.23.00 pēc Latvijas laika Krišjānis Jansons-Ratiniks, Andis Āboltiņš un Jānis Viškers kļūs par pirmajiem latviešiem, kuri piedalīsies ultragarajās riteņbraukšanas sacensībās “Transcontinental Race” (TCR) ar startu Beļģijā un finišu Grieķijas svētnīcā Meteorā. Ap 4000 kilometru garajā velobraucienā aptuveni 350 pašpietiekami dalībnieki Eiropu šķērsos no ziemeļrietumiem līdz dienvidaustrumiem, minot pedāļus vienatnē, iztiekot bez atbalsta no malas un paļaujoties tikai uz savām spējām ceļojuma mērķa sasniegšanā. Sacensības "No.5" notiks par spīti to dibinātāja bojāejai pirms dažiem mēnešiem.

Transcontinental Race” piecu gadu laikā izaudzis no 30 dalībniekiem 2013.gadā (Londona - Stambula) līdz sacensībām, kuru rīkotāji izvērtē vairāk nekā 1000 pieteikumus un loterijas ceļā nosaka veiksminiekus. Kaut arī starta saraksts tiek turēts noslēpumā līdz pēdējam brīdim un konkurenti nezina pārējo braucēju uzvārdus, tomēr vairākas dienas pirms sacensību sākuma kļuvis zināms, ka Džeradsbergenā netālu no Briseles ar Nr.121 startēs Krišjānis Jansons-Ratiniks, Andis Āboltiņš trasē dosies ar Nr.141, bet Jānis Viškers brauks ar Nr.212. Atsevišķā ieskaitē no solo braucējiem tiek vērtēti pāru sacensībās braucošie.

Dalībnieka safilmētais video 2016.gada TCR No.4

Sacensības notiek pa koplietošanas ceļiem, kuri netiek marķēti, un maršruta izveide atstāta dalībnieku pašu ziņā. Velobraucējiem jāapmeklē četri kontrolpunkti – Lihtenšteinas pils Vācijā netālu no Štutgartes, Itālijas Alpu kalnu virsotne Monte Grappa (1775m), Tatru kalni Slovākijā un Karpartu kalni Rumānijā. Plānojot maršrutu, nav atļauts izmantot divus tuneļus Austrijā un Vācijā, kā arī četrus autoceļus Itālijā, Slovākijā un Bulgārijā.

Tā kā sacensībām ir masu starts, tad nosacīta braukšana grupā pieļaujama pirmajā naktī, kamēr 300 riteņbraucēji izretojas distancē. TCR aizliegts braukt citu radītajā aizvējā un saņemt jebkādu palīdzību no malas. Nav atļauts saņemt ne pārtiku, ne tehnisko atbalstu no konkurentiem vai atbalsta komandas. Dalībniekiem jābūt pašpietiekamiem un jāiztiek ar pašu līdzpaņemtajām rezervēm. Pat no svešinieka paņemta ūdenspudele tiek uzskatīta par pārkāpumu. Pārtiku atļauts iegādāties vietējos veikalos, nakšņošana - pēc pašu ieskatiem viesnīcās. Lieki piebilst, ka atpūtas pauzēs organizatori hronometru neapstādina.

Lielākā daļa startējušo finišu nesasniedz, taču veiksminiekiem distance parasti prasa no 14 līdz 16 dienām. Četros gados TCR pieredzējušas tikai divus uzvarētājus. Trīskārtējais čempions beļģis Kristofs Allegaerts pērn 3800 kilometru distanci veica 8 dienās 15 stundās un 2 minūtēs. Pirms diviem gadiem Beļģijas sportists TCR sacensību laikā izcīnīja uzvaru 9200 kilometru “Red Bull Trans Siberian Extreme”.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

 

TCR pirmo reizi noslēgsies Grieķijā, līdzšinējās četras reizes sacensību dalībnieki finišēja Turcijā. Pirmos divus gadus starts tika dots Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā, pēc tam Briseles pievārtē.

2017.gads ieies vēsturē kā gads, kad sacensības varēja arī nemaz nenotikt, jo 31.martā Austrālijā traģiski gāja bojā “Transcontinental Race” radītājs un organizatoru komandas vadītājs britu velobraucējs Maiks Halls. Leģendārajam riteņbraucējam un fanātiskajam sacensību rīkotājam 5500 garās “Indian Pacific Wheel Race” sacensības aprāvās pēc 5024 kilometriem, kad otrajā pozīcijā esošo sportistu notrieca auto. Sacensības Austrālijā tika pārtrauktas, un apdraudēta bija arī TCR norise jūlijā un augustā, taču TCR organizatoru komanda cer sarīkot sacensības tādā līmenī, lai to dibinātājs varētu lepoties ar komandas padarīto. Maiks Halls daudziem paliks atmiņā kā “World Cycle Race” 2012.gada uzvarētājs (91 diena un 18 stundas), kad ar kopējo ceļojuma laiku (107 dienas 2 stundas un 30 minūtes) teju pārspēja līdzšinējo Ginesa rekordu, līdz kuram pietrūka vien 16 stundas.

Traģiskā gadījuma dēļ drošībai TCR norises laikā būs pievērsta īpaša uzmanība. Sacensību dalībnieku GPS navigācijas iekārtām sekos brīvprātīgie uzraugi, taču to varēs darīt arī jebkurš līdzjutējs tiešsaistes rezultātu lapā.

Video ieskats no braucēja, kurš pērn finišu sasniedza 14.dienā, pieveicot 3815km, 47 647 augstummetrus un apceļojot 12 valstis

Sacensību sociālo tīklu tēmturis ir #TCRNo5, tikmēr katra velobraucēja individuālais tēmturis veidojas no starta numura, piemēram #TCRNo5cap121, #TCRNo5cap141un #TCRNo5cap212.

TCR finiša ballīte Grieķijā plānota 12.augustā plkst.18.00. Pēc nobrauktiem 3800-4200 kilometriem sacensību dalībnieki finišā tiks gaidīti arī 18. dienā pēc starta – līdz 15.augusta plkst.23.00. Salīdzinājumam - slavenajā “Tour de France” šogad 3540 kilometri tika veikti grupas braucienā 21 dienu laikā.

Divas dienas pirms starta lsm.lv piedāvā intervijas ar visiem trim Latvijas braucējiem #TCRNo5

Intervija ar Velomenu (Krišjāni Jansonu-Ratiniku)

Kāds ir Velomena ceļš līdz transkontinentālajām sacīkstēm?

  • Vienmēr esmu braucis sevis paša plānotos ceļojumos un jā, es šīs sacensības uztveru kā ceļojumu, tomēr pienāk dzīvē brīdis, kad vēlies pamēģināt arī ko šādu – krietni grūtāku pārbaudījumu, kur latiņu uzstāda citi, nevis tu pats.

Kā aizritēja gatavošanās TCR?

  • Gatavošanās nav nekas īpašs, ja skatāmies no fiziskās puses, bet ir milzum daudz lietu, kuras jāsagatavo no organizatoriskā viedokļa – velosipēds, līdzi ņemamās lietas, apdrošināšanas, visa maršruta izstrāde utt. Atsevišķi pieminēšanas vērta ir medicīniskā puse, veselība un atjaunošanās shēma. Man šajā ziņā ļoti daudz palīdzēja sporta ārsts Jānis Kaupe, kurš sastādīja sarakstu ar zālēm pret visām iespējamām kaitēm, kuras var mani piemeklēt ceļā, kā arī novērtēja manu veselību un izveidoja atjaunošanās shēmu.

Pastāsti par maršruta plānošanu!

  • Maršruta izveide paņēma vislielāko laiku, jo TCR izveidoja un ik pa laikam papildināja sarakstu ar aizliegtajiem tuneļiem, šosejām, kā rezultātā nācās vairākas reizes pārplānot ceļus, pa kuriem braukšu. Ir stingri noteikumi, ka braukt ar velo drīkst braukt tikai tur, kur drīkst. Būs jāizvairās no lielceļiem, tuneļiem un Ungārijas, kur lielākoties ir aizliegts braukt ar velo pa šosejām.

Kā radās Tava ideja par iekļaušanos 300 stundās?

  • Plānojot maršrutu, sanāca 12,5 dienas, kas atbilst 300 stundām, kurās tad vēlos iekļauties.

Kas būs Tavā somā?

  • Jo mazāk, jo labāk! Sveru katru lietu, ko ņemšu līdzi, iespēju robežās to vēl atvieglinu. Līdzi viens kilograms drēbju, divi kilogrami atjaunošanās pulveru, želejas un puskilograms rezerves daļas, lādētāji un citi sīkumi.

Nenovājēsi, braucot 4000 kilometrus?

  • Visa ēšana plānota tikai ceļmalas restorānos. Pagaidām pieturos pie plāna dabūt maksimāli lielu svaru līdz sacensībām, lai būtu pietiekamas rezerves. Tālāk dzīve rādīs, cik laba diēta ir maršruta nobraukšanai 12 dienās.

Kāds ir gulēšanas plāns sacensību laikā?

  • Naktsmītnes ieplānotas tikai pirmajām dienām

Vai varēsim sekot Tavām gaitām interneta soctīklos?

Pastāsti par savu veloceļošanas pieredzi!

  • Ar velo iemācījos braukt vēlu – tikai piecos gados, toties tagad atgūstu to, ko bērnībā palaidu garām (smejas). Esmu apceļojis 49 valstis, daudz braucis ar velo pa Tuvajiem Austrumiem. Mani grūtākie braucieni bijuši apkārt Latvijai septiņās dienās un 12 dienās 3000 kilometri no Stambulas uz Rīgu.

Pašlaik esi “SEB MTB maratona Virši-A” distances līderis...

  • Jā, mazliet gan žēl, ka turpmākos posmus nāksies izlaist. 

 

Transgandriskais velobrauciens Liepāja - Rīga - Valmiera #gandrs #Merida #TCR05 #4cyclists

A post shared by Krišjānis Jansons - Ratiniks (@velomens) on Jul 7, 2017 at 1:21pm PDT

 

Vai ir kāds nosprausts mērķis?

  • Pavisam vienkārši – ar baudu un prieku jānobrauc TCR un jāsasniedz finišs!
Ko saka apkārtējie par Tavu dalību TCR?

Vai tiek plānota pirmsstarta kopbilde ar Andi un Jāni?

  • Būs ļoti svarīgi uztaisīt visiem trim kopbildi finišā.

Tavs novēlējums abiem pārējiem latviešiem?

  • Lai mēs visi tiekam līdz finišam!

 

Intervija ar Anglijā dzīvojošo latvieti Andi Āboltiņu

Kā nokļuvi līdz TCR?

  • Sekoju pasākumam līdzi iepriekšējos gadus un šogad pieteicos un ieguvu vietu. Uztveru sacensības vairāk kā piedzīvojumu, un man galvenais ir nobraukt līdz galam.

Pastāsti par gatavošanās un plānošanas posmu!

  • Nedomāju, ka fiziski esmu gatavs šādām sacensībām. Morāli un tehniski varbūt jā, bet fiziski noteikti nē, jo darba dēļ sanācis maz trenēties. Pēdējais mēnesis ir pagājis diezgan saspringti, gatavojot velosipēdu un pārdomājot līdzi ņemamo ekipējumu.

Kā vērtē savas spējas 4000 kilometru garās sacīkstēs?

  • Zinu aptuveni savas spējas un domāju, ka arī bez trenēšanās dienā vajadzētu varēt nobraukt vairāk par 300 kilometriem. Šī gada maijā pavisam neplānoti izdevās 11 dienās aizbraukt no Lielbritānijas līdz Marokai, veicot ap 2600 kilometrus. Iepriekšējos gadus kā velotūrists esmu apbraukājis lielu daļu Eiropas

Tad jau esi guvis pietiekamu pieredzi, lai startētu TCR...

  • Zinu tikai vienu, ka šis nav tūrisma izbrauciens un sacensības ir ļoti bīstamas vistiešākajā nozīmē. Tieši šogad līdzīgu sacensību laikā Austrālijā nāvējoši tika notriekts sacensību līdzšinējais organizators Maiks Halls... Arī ASV līdzīgās sacensībās šogad tika nobraukts sportists... Šī iemesla dēļ sacensības gandrīz nenotika..

Vai velobrauciena laikā sociālajos tīklos informēsi savus sekotājus par piedzīvoto?

 

#TCR05 #scottsolace Transcontinental machine

A post shared by Andis Aboltins (@andisaboltins) on Jul 2, 2017 at 12:39pm PDT

 

Intervija ar Jāni Viškeru

Pirms diviem gadiem biji Latvijas taku skriešanas izlases līderis pasaules čempionātā Francijā, tagad startē transkontinentālās velo sacensībās..

Tik vienkārši?

  • Pieteikšanās šim sacīkstēm nebija viegla. Lai tajās startētu, nācās ne tikai izturēt izlozi uz vietu dalībnieku sarakstā, bet arī aizpildīt samērā apjomīgu anketu ar daudziem jautājumiem un aprēķiniem, lai organizatori būtu pārliecināti, ka dalībnieks apzinās šī pasākuma sarežģītību. Šogad Lavija šajās sacīkstēs tiks pārstāvēta pirmo reizi, esam trīs solo braucēji.

Ko taku skrējējs darīs uz šosejas?

Pērnvasar esi redzēts darbadienu vakaru “Sportlife” velokoptreniņos uz Jūrmalas šosejas

  • Pēdējo gadu dzīvoju ārpus Latvijas, kur komfortabli varēju arī ziemā braukt ar velo. Arī Itālijas dienvidos pavadītais pavasaris ļāva ātrāk uzsākt velo sezonu. Bet jebkurā gadījumā, man šis ir piedzīvojums, nevis sacensības.

Apsveicu ar atgriešanos Latvijā! Tavas sekmes piedzīvojumu sportā nav noslēpums, tur bez riteņbraukšanas neiztikt. Kāds ir Tavs mērķis TCR?

  • Pamatmērķis ir nobraukt līdz galam un paspēt uz finiša ballīti, kā arī uz startu pasaules čempionātā rogainingā augusta otrajā pusē.

Andim neesot atbalstītāju, kā ar Tevi?

  • Pateicos par atbalstu “Garmin Latvija” par navigācijas iekārtu, bez kuras grūti veikt šādu distanci.

Paldies par sarunu un turēsim īkšķus nākamās divas nedēļas!

#TCRNo5

Iepriekš vēstīts, ka martā pirmie latvieši veiksmīgi Dienvidāfrikā startēja vienās no planētas grūtākajām MTB riteņbraukšanas sacensībām "Cape Epic".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti