Rīta Panorāma

Telefonsaruna ar Valēriju Agešinu par koalīcijas veidošanu Liepājas domē

Rīta Panorāma

Telefonsaruna ar Normundu Krapsi par drošību uz ceļiem

Instruktors: Motociklistiem pēc tiesību iegūšanas ieslēdzas Supermena režīms

Instruktors: Motociklistiem pēc tiesību iegūšanas ieslēdzas Supermena režīms

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Visvairāk noteikumus neievēro un ātrumu pārkāpj jaunie motociklisti, jo pārvērtē savas prasmes, stāsta Drošas braukšanas skolas instruktors Dmitrijs Krutiks. Šogad ceļu satiksmes negadījumos gājis bojā viens motociklists, bet aptuveni 40 guvuši dažādus savainojumus. 

Policijā stāsta, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, šogad motociklistu braukšanas kultūra nav pasliktinājusies. Kopumā 2017.gadā sastādīti 245 protokoli par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu. Tajā skaitā 78 bija par ātruma pārsniegšanu, bet 11 par braukšanu bez ķiveres.

"Ir, protams, atsevišķi satiksmes dalībnieki, kas policiju padara bažīgu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta tiem motociklu vadītājiem, kas brauc agresīvi, būtiski pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu un apzināti noloka numura zīmes, vai piestiprina tādā veidā, kas liedz tās redzēt no attiecīga attāluma," stāsta Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Krutiks norāda, ka nereti ceļu negadījumos iekļūst tieši jaunie motociklisti. "Pēc tiesību saņemšanas īpaši vislielākā problēma ir tāda, ka braucējam iestājas Supermena režīms. Tas nozīmē, ka viņi visu māk, visu redz. Šī iemesla dēļ viņi pārvietojas pa pilsētu ar daudz lielāku ātrumu, nekā var savākt moci."

Protams, ar motociklu gribas braukt ātrāk. Motociklistu ātruma starpībai ar pārējiem satiksmes dalībniekiem nevajadzētu būt lielākai par 20 procentiem, citādāk sāksies problēmas. "Mašīnas, kuras brauc mums apkārt, mūs neredz. Neredz tādēļ, ka mašīnai ir aklās zonas, plūsmai ir aklās zonas, un trešā problēma, ka motociklam nav tik lieli gabarīti," norāda Krutiks. 


Tādēļ ķiverei vienmēr jābūt galvā, savukārt uz ceļiem un elkoņiem vajadzētu būt sargiem.

Tas, kurš vienreiz būs ar šortiem pašļūcis pa asfaltu, sapratīs, ka jāvelk piemērots apģērbs un tam pa virsu nekaitētu atstarojoša veste.

"Motociklistiem ir jābaidās no kreisajiem pagriezieniem tāpēc, ka ļoti bieži mašīnas taisa kreiso pagriezienu bez skatiena spogulī. Tā ir ļoti populāra avārija. Bieži ir problēmas, kad mašīnas brauc ārā no papildteritorijas, sētas. Kad mašīnai ir ierobežota pārlūkošana, viņi parasti mūs neredz. Tāpēc visu laiku vērtējam, kas notiek apkārt," stāsta Krutiks.

Tāpat ir jābūt ļoti piesardzīgiem, lavierējot pa vidu automašīnu rindām, kas sastājušās pie luksoforiem vai sastrēgumos. "Pēc noteikumiem ir skaidrs, ka pa apzīmējumiem mums braukt ir aizliegts. Bet mēs saprotam, ka motociklisti, kas pārvietojas starp joslām pa līnijām, viņi netraucē. Vienīgā problēma ir izvēlētais ātrums. Vēlams šajā brīdī braukt ar ātrumu 10-15 km/h. Atceramies, ka vislielākā problēma ir nepareizi izvēlēts ātrums konkrētā situācijā." Instruktors stāsta - kļūdas pieļauj arī pieredzējuši motociklisti, tādēļ, sēžot uz motocikla, uzmanīgiem ir jābūt vienmēr.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti