Mācīties angļu valodu Čehijā vai ravēt dobes? Reklāma e-klasē raisa diskusijas ekspertu vidū

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Kādas māmiņas neizpratni radījusi e-klasē izvietotā reklāma, kur bērns aicināts pavadīt vasaru stilīgi, mācoties angļu valodu Čehijā, nevis “ravējot dobes laukos”. Dažādu nozaru eksperti šādu reklāmu vērtē atšķirīgi: vieni norāda, ka katram ir tiesības izvēlēties, kā atpūsties un kā audzināt savus bērnus, citi atzīmē, ka šādas reklāmas sekmē bērnos veicina neveselīgu sevis salīdzināšanu ar citiem.

“Pavadi vasaru stilīgi!” mudināts reklāmas tekstā. “Tuk-tuk-tuk! Dzirdi, drīz jau pie Tavām durvīm klauvēs vasara!

Ja nevēlies to pavadīt mājās pie datora vai ravējot dobes laukos, tad noteikti apskati mūsu lieliskās angļu valodas nometnes ārzemēs! Prāga! Pilnveido angļu valodu vēsturiskajā Čehijas galvaspilsētā  Cena par 2 nedēļām – tikai 950 EUR,” teikts reklāmā.

Tomēr kādai 7.klases skolnieces māmiņai šī reklāma šķiet netaktiska un nevietā. Pirmkārt, nav ētiski apgalvot, ka palīdzēt dārza darbos ir nevietā. Otrkārt, reklāmā tiek uzrunāts bērns, kurš noteikti nebūs maksātājs par nometni, norāda māmiņa.

E-klases pārstāvji ar “4.studiju” nevēlas tikties. Viņi atbild vien e-pastā. “E-klasē izvērtējam reklāmas un informāciju saistītu ar izglītības tematiku. Nepublicējam cigarešu un alkohola reklāmas, azartspēļu reklāmas, reklāmas, kas aicina iegādāties SMS melodijas, telefona spēles, erotiska rakstura reklāmas, kā arī tādas reklāmas, kas neatbilst likumā noteiktajām normām. Konkrētajā reklāmā nesaskatām šo normu pārkāpumu,” atbild e-klases vadītāji.

Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijā gan uzskata, ka līdztekus šai reklāmai jābūt arī informācijai par citām nometnēm bērniem.  Savukārt reklāmas speciālisti vērtē, ka likuma normas konkrētajā sludinājumā nav pārkāptas, tomēr tas ir paša zīmola risks, kā komunicēt ar auditoriju.

“Izglītība ir vērtība (..)

Kādam ir pienākums vagu ravēšana, un tas ir ļoti labi. Ir vecāki, kam ir savas saimniecības un katram bērnam ir savi pienākumi. Citiem bērniem ir citi pienākumi. Citi vecāki uzskata, ka viņu bērnu pienākums ir mācīties, un tad viņi investē naudu šādās mācībās.

Cilvēki ir dažādi,” uzsver Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.

Bērnu ārste – psihoterapeite Gunita Andžāne virtuālajā dienasgrāmatā lasāmajā reklāmā redz nevajadzīgu pusaudžu sāncensības veidošanos.

“Ja vairāki bērni izbauda šādas iespējas, tad arī citi to grib. Veidojas subgrupas, kas pozitīvu gaisotni klasē neveicina,” saka Andžāne.

Reklāmdevējs Izglītības centrs “Durbe” atzīst, ka viņu piedāvājumi nekad nav no lētajiem. Tomēr E klase ir īstā vieta reklāmai, jo rīkotās nometnes saistītas ar bērnu izglītošanos. Arī darba tikums tekstā netiekot noliegts – tā esot sludinājuma lasītāju interpretācija. “Runājot par sacensību un konkurenci  - bērnus no tām diemžēl nevar pasargāt. Kārdinājumu ir pietiekami daudz,” pauž izglītības centra “Durbe” mārketinga menedžere Jeļena Ozola.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti