Grieķu gardumi latviešu virtuvēs nonāk 36 stundās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lai arī vairāk nekā 71% Latvijas interneta lietotāju iepērkas internetā, ir vairāki interneta veikali, kuri atsakās piegādāt sūtījumus Latvijas teritorijā, norādot, ka valstī ir ļoti zema pirktspēja un pārāk mazs tirgus. Taču Grieķijas uzņēmums "Yoleni’s" ne tikai piedāvā iepazīt dažādus tradicionālos Vidusjūras valsts produktus un izstrādājumus, bet apsola tos piegādāt uz Latviju 36 stundu laikā. Internetā izveidots arī piedāvājums iepazīties ar grieķu virtuvi, lai, turp aizbraucot, ēdienkarte neizskatās pēc ķīniešu ābeces.

Biznesa ideja

Vairs nav jāuztraucas par to, ka olīveļļas vai lavandas sīrupa pudeles, satītas vismaz divās jakās, varētu neizturēt ceļojumu lidmašīnas bagāžas nodalījumā, jāmeklē informācija, kurus pārtikas produktus nedrīkst ievietot pasta sūtījumos, vai arī jādomā, kur likt recepšu grāmatas, un vairākas reizes jāpārkrāmē ceļa soma, jo tās svars pārsniedz aviokompānijas noteikumos atļauto. Ikviena prece, kas atrodama interneta veikala "Yoleni`s" piedāvājumā, tiek sūtīta uz Latviju.

Minimālā pasūtījuma summa ir 50 eiro. Nav arī jāuztraucas, kāds ir likumdošanā pieļaujamais preču apjoms, jo sistēma ir izveidota tā, ka klients tiek informēts (pop-up paziņojuma izskatā), ja kāda no vēlmēm iziet ārpus likuma rāmjiem. Piemēram, vienā pasūtījumā drīkst būt līdz trīs vīna pudelēm un ne vairāk kā viena pudele ar stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Uzņēmums "Yoleni’s" tika nodibināts pirms četriem gadiem, taču online veikals savu darbību sāka tikai pirms desmit mēnešiem. Kā lsm.lv apgalvo firmas izpilddirektors Nikolas Pipas, viena no vissvarīgākajām lietām bija sagatavot kvalitatīvu un unikālu projektu: „Pirmie trīs gadi pagāja, izstrādājot interneta mājas lapu, meklējot preces un produktus un nodrošinot tehniskās iespējas recepšu filmēšanai. Viena lieta, kas ir ļoti raksturīga grieķiem, - viņi uzsāk biznesu bez īpašas sagatavošanās un ļoti ātri, rezultātā bizness ir nekvalitatīvs. Mēs vēlējāmies radīt unikālu projektu, un tas nebūtu bijis iespējams, darot lietas pavirši. Kompānijas vērtība ir apmierināts klients.”

Uz lsm.lv jautājumu par to, vai nav pārāk riskanti krīzes laikā dibināt jaunu uzņēmumu, Pipas atbild:

Krīze ir vislabākais, kas jebkad ir noticis ar Grieķiju, jo cilvēki ir sapratuši, ka nav iespējams tērēt naudu, kas pašiem nepieder." 

Uzņēmējs stāsta, ka labklājība Grieķijā bija mākslīgi radīta, bez jebkāda seguma, tāpēc arī valsts nonāca krīzē.

"Pirms sešiem gadiem ikviens strādāja maz stundas, saņēma lielas algas un tērēja vēl lielākas summas, dzīvojot uz parāda. Līdzīga situācija pirms 20 – 25 gadiem bija ASV, kur bija iespējams noformēt kredītkarti pat uz suņa vārda. Šobrīd Grieķijai ir pavisam cita seja nekā pirms krīzes. Jauna seja. Nedaudzi eiropieši ir radījuši stereotipus par slinkiem grieķiem, kuri tikai tērē naudu, taču tā nav taisnība. Modernā 21.gs.

Grieķija ir pavisam citāda, cilvēki šeit strādā, meklē oriģinālas idejas, cenšas radīt ko atšķirīgu un jaunu, lai tiktu laukā no dubļiem," stāsta Pipas.

Kompānijas darbības pirmsākumos tajā strādāja trīs entuziasti, bet šobrīd projektā ir nodarbināti 12 cilvēki. Lai arī cik neticami tas neizklausītos, zinot, ka Grieķijā viss notiek ar kavēšanos un visiecienītākā frāze ir Σιγά, σιγά!,** pasūtot preces "Yoleni’s" mājas lapā tās tiek piegādātas līdz klienta namdurvīm 16 līdz 36 stundu laikā. Ik dienas no Eiropas valstīm tiek saņemti pieci līdz desmit pasūtījumi, bet mērķis ir pasūtījumu skaitu palielināt līdz 50 pasūtījumiem dienā.

Preču iesaiņošanas tehnoloģija pasargā klientu no nepatīkamiem pārsteigumiem, piemēram, saplīsušas trifeļu eļļas vai uzo pudeles. Turklāt, kā sola Pipas, pēc preču izsūtīšanas ikvienam tiek piezvanīts, lai noskaidrotu, vai pasūtītājs ir apmierināts ar saņemto produktu kvalitāti, un neveiksmes gadījumā bojāto preču vietā tiek nosūtītas jaunas.

Desmit mēnešu aktīvās darbības laikā ir pieredzēti tikai divi gadījumi ar saplīsušām burkām.

Šobrīd firmas piedāvājumā ir vairāk nekā 1000 dažādu produktu no 120 dažādiem ražotājiem. "Yoleni’s" plauktos atrodas preces, ko nevar atrast lielveikalos, jo tie ir tradicionālās lauksaimniecības izstrādājumi, starp kuriem ir gan ekoloģiskie produkti, gan mājas ražojumi, gan arī ar Aizsargātas cilmes vietas nosaukuma kvalitātes marķējumu. Piemēram, plaši pazīstamajām un iecienītajām Eginas pistācijām ir piešķirts Aizsargātas cilmes vietas nosaukums (PDO), un tās savas unikālās garšas un smaržas dēļ tiek uzskatītas par pārākām, salīdzinājumā ar no Turcijas, Irānas, Sīrijas vai ASV importētajām. Pipas uzsver, ka produktu atrašana ir viens no visgrūtākajiem uzdevumiem: „Mūsdienās ir grūti atrast oriģinālus produktus. Lielākoties vairāki pircēji izvēlas vienu ražotāju, kura precei uzlīmē virsū savu firmas zīmi. Mūsu uzdevums ir atrast pirmavotu, un tas nemaz nav tik viegli.”

Grieķu gaume

„Šķeltie zirņi no Santorini. Nūdeles no Hios. Olīvkoka virtuves piederumi. Žāvētas vīģes no Evijas,” kompānijas noliktavā uzkrātās bagātības lsm.lv izrāda mārketinga koordinators Janis Georgiadis, „Garšvielas no Krētas. Lavandas ziepes no Kitiras. Mājās gatavots apelsīnu, ķiršu vai zemeņu liķieris no Dramas.

Dzirkstošais vīns no Lemnas. Olīveļļa no Korintas ir iepildīta īstā mākslas darbā.” Un vēlāk viņš iepazīstina arī ar vēl vienu uzņēmuma lepnumu – virtuvi - , kurā dažādi slaveni pavāri speciāli projektam rada Vidusjūras virtuves ēdienus. Receptes tiek filmētas un ievietotas ne tikai firmas mājaslapā, bet arī sociālajos tīklos.

Latvijā bieži vien sastopamās receptes, kas it kā piedāvātas kā „grieķu gaume”,  patiesībā atrodas ļoti tālu no tās. Vidusjūras ieskautās valsts iedzīvotāji par latviešu medijos piedāvātajiem salātiem vai makaroniem „grieķu gaumē” būtu ļoti izbrīnījušies.

Ja kādam ēdienam pievieno olīvas vai kazas sieru, tas to nepadara par grieķu gaumi, tāpēc, ja kāds vēlas nobaudīt autentisku ēdienu, labāk izvēlēties "Yoleni’s" piedāvātās receptes. Mājaslapā iespējams iepazīties ar 10 dažādu Grieķijas reģionu virtuvēm. Tiem, kuri plāno doties ceļojumā pirmo reizi, noteikti vajadzētu pievērst uzmanību arī ēdienu nosaukumiem, lai visa ceļojuma laikā pusdienās un vakariņās nav jāpārtiek vienīgi no musaka un grieķu salātiem, jo tie ir vienīgie atpazīstamie nosaukumi, un Osso bucco. Bougiourdi, Calzone un pārējā ēdienkarte izskatās pēc ķīniešu alfabēta. Tas arī palīdzēs izvairīties no dažādiem pārsteigumiem, kad, piemēram, pēc Aliada mērces nogaršošanas izrādās, ka kāds neēd ķiplokus, kas ir galvenā mērces sastāvdaļa.

 

** Σιγά, σιγά! [Sigā] – Lēnām, lēnām

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti