Pēcpusdiena

Latvijas upēs turpinās ledus iešana un ūdens līmeņa svārstības

Pēcpusdiena

Pavasara plūdi: situācija applūstošajās teritorijās

Skolēns nonāk slimnīca, aizdomas par aizraušanos ar "nāves spēli"

«Nāves spēles» varā. Kā rīkoties vecākiem un pedagogiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Satraukumam par sociālo tīklu izaicinājuma spēli pusaudžiem neesot pamata, ziņojusi Valsts policija. Vecākiem un pedagogiem jāvērtē bērna pie viedierīcēm pavadītā laika ilgums, runājot ar pusaudžiem, jāpievērš uzmanība bērna uzvedībai un tās izmaiņu cēloņiem.

Latvijas Radio raidījumā ''Pēcpusdiena'' Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Dace Āķe analizē situāciju un skaidro, kā rīkoties skolotājiem un vecākiem gadījumos, ja šķiet, ka bērns nonācis spēles varā.

Speciāliste skaidro, ka pēdējās nedēļas laikā nav tik daudz zvanu, kas skartu interneta drošības tematu. Sabiedrība ir informēta, kur vērsties pēc palīdzības, bērni zina, ka var zvanīt uz uzticības tālruni un noskaidrot neskaidros jautājumus.

Dace Āķe pedagogiem iesaka vērst uzmanību uz galveno pazīmi – izmaiņām bērnu uzvedībā. Īpaši vērīgiem pedagogiem jābūt, ja bērns kļuvis neraksturīgi kluss vai gluži pretēji – agresīvs. Pedagogiem vajag runāt ar bērniem, izzināt, kas bērnu uztrauc. Tā var būt situācija mājā, skolā vai kas cits.  Skolotājiem vajag pārrunāt radušos situāciju ar vecākiem. Skolas atbalsta personāls vislabāk jūt un redz stāvokli skolā kopumā, viņi var palīdzēt.

Vecākiem jārunā ar bērniem, lai nepazaudētu saikni ar viņiem, plaisa attiecībās nerodas vienā dienā. Bērni, kuri jūt vecāku mīlestību, ir atklātāki un emocionāli stabilāki.

Bieži ar veidierīcēm tiek aizstātas cilvēcīgās attiecības, bet viedierīces ir darbarīks, lai uzzinātu, ne veids, kā pavadīt laiku. Svarīgi, ka kamēr bērns ir mazs, pavadīt laiku pie viedierīces kopā. Bērnu un vecāku attiecībās svarīga ir kvalitatīva kopābūšana. Nekas bērnam nevar aizvietot vecāku uzmanību.

Ja bērns neierobežoti ilgu laiku lieto viedierīci, vecākam būs nepieciešama milzīga pacietība, lai mainītu bērna ieradumus.

Cēsu izglītības pārvaldes izglītības metodiķe Dzintra Kozaka veikusi pētījumu par laiku, ko bērni velta tehnoloģijām. Viņa saka, ka vecāki, kuriem šķiet, ka jāierobežo laiku, ko bērns pavada pie viedierīcēm, to dara, bet vecāki, kuri domā, ka bērni nav jāierobežo, to arī nedarīs. Bērni tehnoloģijām pievēršas arī tad, ja nav, ar ko parunāt. Problēma tā, ka pirmsskolas vecuma bērni datorā redzēto uztver par taisnību, virtuālo vidi uztver par īstu, viņi nešķiro sekas realitātē un virtuālā vidē. Dzintra Kozaka vecākiem iesaka runāt, skaidrot, būt blakus bērnam, jo cita ceļa nav.

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas reanimācijā ir nonācis kāds bērns, kurš, iespējams, centies izdarīt pašnāvību sociālo tīklu kustību ietekmē. Valsts policija paziņojusi, ka šis ceturtās klases skolnieka pašnāvības mēģinājums nav saistīts ar izaicinājuma spēli. Policija norādījusi, ka divi pusaudži februāra pirmajā pusē tomēr nav mēģinājuši izdarīt pašnāvību pēc internetā atrastas nāves spēles, aicinot lielāku uzmanību pievērst sarunām ar bērniem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti