Informāciju tehnoloģiju studentiem vislielākā interese ir par iespēju darboties virtuālās un papildinātās realitātes laboratorijā. Šeit studentiem pieejams 3D skeneris, ar kura palīdzību dažādus reālus priekšmetus iespējams digitalizēt trīs dimensiju formā un pēc tam tos pārnest citā, virtuālā vai arī reālā vidē.
„Mums nav jāsēž pie datora un jāskatās, kā plānotās 3D mājas izskatīsies. Mēs izejam ārā. Šeit ir dažādās aprīkojuma brilles, kuras mēs uzliekam un varam skatīties kā šie objekti izskatīsies vidē,” stāsta Inženierzinātņu fakultātes dekāns Arnis Cīrulis.
Viņu papildina Informācijas tehnoloģiju students Arvīds Razutis. „Jaunais ocoluss, kas ir ar 3D tehnoloģiju, kas mani uzrunā un kuram es esmu sekojis līdzi,” saka Razutis.
Inženierzinātņu studentiem iespējams radīt ne tikai virtuālus iekārtu maketus, bet arī darboties mehatronikas laboratorijā un izstrādāt jau reālas iekārtas, kas spēj pildīt tām dotos uzdevumu.
„Šinī brīdī nav uzņēmums, kur nebūtu mehatroniskās iekārtas. Mūsu absolventi strādā „Latvijas finierī”, Bolderājā. Pārsvarā jau paliek tepat Valmierā un reģionā, strādā „[Valmieras] stikla šķiedrā” un „Valmieras pienā”,” norāda Mehatronikas studiju programmas direktors Valdis Vīksna.
Tieši šī iespēja jau uzrunājusi vairākus reģiona uzņēmējus, kas vēlas ar augstskolu sadarboties, lai apmācītu speciālistus, kā arī izstrādātu jaunas ražošanas tehnoloģijas. „Tagad pie mums strādnieku grupa no „stikla šķiedras”, kas mūsu mehatronikas laboratorijā tiek apmācīta. Tas ir konkrēts piemērs. Arī skolnieki ir mūsu potenciālie studenti. Mēs esam ieinteresēti, lai viņi nāk darboties un saprot kas ir informāciju tehnoloģijas, kas ir programmēšana,” uzsver Vidzemes augstskolas rektors Gatis Krūmiņš.
Vidzemes augstskolā uzskata, pēdējos gados visai plaši ir izpētītas reģiona attīstības tendences un darba tirgus, līdz ar to studentiem, kas apgūst kādu no ausgtskolas piedāvātajām profesijām nebūs problēmas uzsākt savu biznesu vai iekļauties kopējā darba tirgū.