4. studija

Tūrisma sezona: problēmas ar dzeramnaudu

4. studija

Kā Mežaparka ietves sadalīt starp gājējiem un velosipēdistiem?

Netrafarētās policijas automašīnas uz Latvijas ceļiem

Policija netrafarēto auto parku grasās palielināt līdz gandrīz 50 spēkratiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Valsts policijas (VP) rīcībā ir jau septiņas netrafarētas automašīnas bez atpazīšanas zīmēm, lai labāk varētu uzturēt kārtību ceļu satiksmē. Taču jau nākamgad policija netrafarēto auto parku grasās audzēt līdz nepilniem 50 spēkratiem.

Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" vēsta, ka policijas rīcībā ir pieci "Subaru" markas spēkrati melnā krāsā un bez policijas atpazīšanas zīmēm, kā arī divi "Opel Insignia" markas spēkrati baltā krāsā – tie iegādāti šā gada aprīlī.

Turklāt, plāns ir paplašināt šo netrafarēto policijas auto parku. Proti, 2017.gadā VP grasās iegādāties un nomāt 40 netrafarētās policijas automašīnas, stāsta VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Pēc viņa teiktā, papildu spēkrati ļaus policijai krietni vairāk kontrolēt tieši tos satiksmes pārkāpējus, kas ikdienā agresīvi brauc un izdara rupjus ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus. 

"Redzot trafarēto policijas auto, mēs visi esam likumam paklausīgi, taču, kad nav redzams šis policijas trafarētais transporta līdzeklis, tad atsevišķi satiksmes dalībnieki izdara ļoti rupjus pārkāpumus," teica Krapsis.

Vērtējot VP plānus, drošības eksperts Oskars Irbītis minēja Norvēģijas piemēru – šajā Skandināvijas valstī uz ceļiem nav redzamas trafaretās policijas mašīnas un rodas iespaids, ka policijas uz ceļiem praktiski nav. Taču Norvēģijā 80-90% no visām policijas mašīnām ir netrafarētas.

"Līdz ar to katram autovadītājam rodas pārliecība, ka policija var būt jebkurā vietā. Līdz ar to ir augsts disciplīnas līmenis, ir respekts. Es pat īsti nezinu, kurā no Eiropas valstīm nebūtu šīs netrafarētās automašīnas," stāstīja Irbītis.

Savukārt radari vairākās Eiropas valstīs pat tiek uzstādīti ar pāris desmitu kilometru intervālu - pirmais radars fiksē katru automašīnu un pēc 10-15 kilometriem nākamais radars atkal to fiksē un aprēķina, kādā laika posmā šī distance ir veikta. Ja līdz radaram nokļūts ātrāk, nekā tas iespējams, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, var draudēt sods.

Latvijā gan šādu kontūrradaru nav un tuvākajā laikā tādus nav plānots ieviest.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti