Kā sagatavot automobili grūtākajam gadalaikam - ziemai?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ziema parasti cilvēkus pārsteidz nesagatavotus un apjukušus. Šoreiz viss var būt citādāk, ja vien paši nedaudz parūpēsimies par savu automobili. Rūpes var uzticēt arī profesionāļiem.

Pretrūsas apstrādes uzņēmuma vadītājs Raivis Alksnis zina stāstīt, ka auto virsbūve lielākoties uzsāk rūsēt no iekšpuses vai vietās, kur mehāniski piekļūt nav iespējams. Pretrūsas apstrādei jāspēj ne tikai perfekti nosargāt automobili no rūsas, bet celt tā tirgus vērtību. Šim līdzeklim jāiekļūst tur, kur citi ir bezspēcīgi - durvju, sliekšņu un spārnu iekšpusē, visās iedobēs, elektroinstalācijas kontaktos un citur, kur tik svarīgi atgrūst mitrumu un pasargāt no tā.

Tieši šā iemesla dēļ prātīgs autovadītājs parūpēsies par šādu apstrādi, vēl pirms jaušami pirmie rūsas perēkļi.

Pirms pretrūsas apstrādes čakls un gādīgs auto īpašnieks tiks galā ar karstā vasarā sakusuša asfalta, piķa un darvas traipiem uz automobiļa spārniem, kā arī likvidēs visas vēl arvien atlikušās kukaiņu pēdas ar speciāli tam izstrādātiem līdzekļiem. Viegla rokas kustība ar konkrētu līdzekli, mīkstu drānas gabalu, un darbs padarīts.

Kad ārā valdīs aukstums, šādas manipulācijas praktiski vairs nebūs iespējamas.

Pēc piedzīvojumiem bagātās vasaras ne mazāk svarīgi ir sakopt automobiļa salonu. Diez vai gribēsies to darīt mīnus 15 grādu lielā aukstumā. Rūpīgi apstrādāt ādas, vinila un plastmasas apdares elementus, atbrīvot audumu un velūru no traipiem, iznīcināt nepatīkamas smakas un bioloģiskus netīrumus ar profesionālu auto ķīmiju. Tas ir tik vienkārši, kā izslaucīt istabu vai notraust no skapja putekļus.

Ja vien autobraucēji nav gatavi veikt dažādus akrobātiskus trikus, lai saltā ziemas rītā iekļūtu automobilī caur bagāžas nodalījumu, jau laicīgi klātos apstrādāt visas blīvgumijas ar silikonu. Tas nesasalst, atgrūž mitrumu un nesmērē nedz rokas, nedz apģērbu.

Īsts saimnieks vienmēr pārliecināsies, vai cimdu nodalījumā ir arī atsāļotājs. Līdz ar pirmo sniegu uzradīsies pirmās sāls kaisāmās automašīnas. Sāls garšo gan rūsai, gan apaviem un pat paklājiņiem.

Raivis Alksnis, turpinot dalīties ar padomiem, atgādina, ka nevajadzētu aizmirst par vējstikla un lukturu pulēšanu ar profesionālajiem līdzekļiem. Tiesa, to gan nāktos uzticēt meistariem. Tiem pašiem, kas automobilim veiks pretrūsas apstrādi. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti