Sarunā ar Latvijas Televīzijas „Kultūras ziņām” mākslinieks atzina, ka esot bijis bezgala grūti ķerties pie tēmas, kura gadsimtu gaitā pieredzējusi neskaitāmas variācijas un izpildījumus.
Lancmanim svarīgi šķitis augšāmcelšanās ainai piešķirt fotoreportāžas tiešumu un notikuma ticamību, tādēļ viņa kolēģi pozēja attiecīgajos tērpos, bet videi tika izraudzīta Latvijas laiku kapsētas aina, kuras centrā paceļas pavisam konkrēts ozols. Četri kareivji ap kapu, kuru Kristus nupat pametis, nav abstrakti zaldāti, viņi pārstāv karotāju tēlus no Latvijas vēstures, un katrs ir bruņots ar sava laika ieroci – zemgaļu karotājs ar pīķi, bruņinieks ar zobenu, poļu – zviedru kara algotnis ar krama pistoli, sarkanarmietis ar Kalašņikova automātu.
Glezna Rīgas Svētā Pētera baznīcā aplūkojama līdz nākamā gada 15.janvārim.