Valsts piensaimniekiem piešķir vairāk nekā sešus miljonus eiro
Zemnieki – piena ražotāji - saņems palīdzību vairāk nekā sešus miljonus eiro.
Tā otrdien, 24.maijā, lēma valdība.
Zemniekiem jāpalīdz, jo viņu ienākumi no pārdotā piena ir mazāki nekā izdevumi.
Turēt govis kļūst neizdevīgi, un zemnieki cieš neveiksmi.
Palīdzību saņems zemnieki, kuru ganāmpulkā ir slaucamas govis.
Tāpat palīdzību saņems tie, kuri pēdējā pusgada laikā ir pārdevuši pienu rūpnīcām.
Zemkopības ministrs paskaidro, ka grūti ir arī citiem, piemēram, cūkkopjiem.
Tomēr visa palīdzība paredzēta piena nozarei.
Eiropas Savienība šobrīd ļauj to atbalstīt.
Ministrs uzskata, ka naudas trūkuma dēļ cūkkopjus nebūs iespējams atbalstīt.
Valdība vairs neatbalstīs «KVV Liepājas metalurgs»
Valdība neatbalstīs uzņēmumu “KVV Liepājas metalurgs”.
Tas šobrīd pārtraucis ražošanu.
Uzņēmums ir parādā daudziem citiem uzņēmumiem.
Ja tie pieprasītu atzīt “Liepājas metalurga” nespēju maksāt, tad valdība uzņēmumam varētu vieglāk palīdzēt.
Tā uzskata ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens.
Uzņēmuma īpašnieki grib izvairīties no maksātnespējas.
Viņi vēlas valdības palīdzību.
Īpašnieki cer, ka tuvākā pusgada laikā pienāks izdevīgs mirklis atsākt ražošanu un atkal spēs nopelnīt naudu.
Rīgā nedzīvojušajiem rīdzinieka karte maksās 775 eiro
Ikviens cilvēks varēs nopirkt rīdzinieka karti.
Tā maksās 775 eiro.
To varēs iegādāties arī tie, kas nedzīvo Rīgā.
Tā lēmusi Rīgas dome.
Rīdzinieka karte ļauj lētāk braukt sabiedriskajā transportā.
Ar to var saņemt nelielas atlaides pie ārsta, kā arī par mazāku samaksu apmeklēt zoodārzu.
Pirkt karti par 775 eiro ir ļoti neizdevīgi.
Atlaides nav tik lielas, lai varētu ietaupīt naudu.
Francijā sāk pietrūkt degvielas
Francijā degvielas uzpildes stacijās sāk trūkt degvielas.
Cilvēki aizsprosto ceļu un neļauj strādāt visām astoņām naftas pārstrādes rūpnīcām.
Tāpēc benzīnu nevar nogādāt uzpildes stacijās.
Cilvēki tā izsaka iebildumus pret valdības veiktajām izmaiņām darba likumos.
Otrdienas rītā policija mēģināja izklīdināt cilvēkus pie rūpnīcas.
Policija izmantoja asaru gāzi.
Protestētāji cīnījās pretī un uzbruka policijai.
Valdība sola vērsties pret tiem, kas traucē rūpnīcām strādāt.
Valdība nedomā ieklausīties protestētājos un turpinās izmaiņas likumos.
Tikmēr arodbiedrības sola rīkot jaunus iebildumu pasākumus visā valstī.
Pie Jelgavas manīts lācis
Pirms pāris dienām Jelgavas pusē – mežā pamanīts lācis.
Lāci satikt tur iespējams ļoti reti.
Dabas pētnieks Jānis Ozoliņš uzskata, ka lācis ir jauns tēviņš.
Viņš nedaudz apmaldījies, meklējot sev lāču draudzeni.
Jelgavas pusē nav lāceņu.
Tātad drīz lācis atgriezīsies Sēlijā.
Cilvēki var justies droši, ja sastaps šo lāci.
Lāču puikas šajā laikā ir miermīlīgi.
Uzmanīties vajadzētu draviniekiem ar bitēm, jo lācim garšo medus.
Trešdien būs silts, taču vietām arī līs
Naktī uz trešdienu, 25.maiju, un trešdien vietām līs lietus un iespējams pērkona negaiss.
Naktī gaisa temperatūra būs no +7 līdz +13 grādiem.
Trešdien dienā temperatūra vietām paaugstināsies līdz 26 grādiem, pie jūras būs nedaudz vēsāks.