Pusdiena

Pusdiena 20.04.2017

Pusdiena

Ugunsgrēku Pļavniekos ugunsdzēsēji likvidējuši, evakuētie iedzīvotāji atgriežas mājās

VID un pašvaldība nespēj vienoties par telpām klientu apkalpošanas centra atvēršanai

VID un Ogres dome nespēj vienoties par telpām klientu apkalpošanas centram

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Valsts ieņēmumu dienestam (VID) un Ogres pašvaldībai vēl arvien nav izdevies vienoties par pašvaldībai piederošu telpu iznomāšanu VID Klientu apkalpošanas centra atvēršanai. Tādējādi jau teju divas nedēļas ogrēniešiem, kam nepieciešami VID pakalpojumi, nākas mērot ceļu uz Rīgu vai Aizkraukli.  

Iepriekš VID Klientu apkalpošanas centra telpas Ogrē dienests nomāja no privātīpašnieka. Šogad VID nolēma optimizēt izmaksas un Ogrē, kā arī  vairākās citās pašvaldībās, to vairs nedarīt. Un kopš šā gada 10. aprīļa tas darbu pārtraucis. 

Centrs gan varētu turpināt darbu Ogrē, ja dienests un pašvaldība vienosies par piemērotajām telpām.   

Taču pašvaldība līdz šim nav spējusi sameklēt centra vajadzībām atbilstošas telpas. Iepriekš tika solīts, ka risinājums noteikti tiks atrasts līdz 20. aprīlim, taču tas nav noticis.

Pašvaldība telpu gan piedāvājusi, tomēr, Valsts ieņēmumu dienesta Nodrošinājuma pārvaldes vadītājas Antras Gremzes vērtējumā, tā īsti neatbilst dienesta vajadzībām.

„Apsekojot telpas, mēs atzīstam par ļoti labu gan pašu ēkas atrašanās vietu pēc tās ģeogrāfiskā izvietojuma, gan to, ka tur jau šobrīd citas iestādes sniedz savus pakalpojumus pašvaldības iedzīvotājiem. Savukārt pati tā telpa, kas ir iedalīta, ir 13,7 kvadrātmetri un, lai tur VID sniegtu savus pakalpojumus ar diviem darbiniekiem - pie katra ir pa apmeklētājam, - ar to ir stipri par šauru,” norāda Gremze.

Ēkā, kur atrodas Ogres pašvaldības piedāvātā telpa, jau tagad strādā Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Valsts zemes dienests, arī Ogres novada bāriņtiesa.

Pēc VID Nodrošinājuma pārvaldes vadītājas teiktā, 12. aprīlī dienests nosūtījis pašvaldībai lūgumu precizēt iespējamo nomas līguma termiņu, kā arī dažādus tehniskus jautājumus. Atbilde vēl arvien neesot saņemta.

„Ja pašvaldībā šo iespēju nav, tad to nav. Ogre mums divas reizes oficiāli pateica, ka iespēju nav. Tagad, kad VID nāca ar oficiālu paziņojumu, ka 7. aprīlis ir pēdējā apmeklētāju pieņemšanas diena, bija tāda operatīva rīcība no Ogres domes, ka tomēr kaut kādas telpas var iedalīt,” skaidro Gremze.

“Telpu iedalīja, mēs paskatījāmies, ēka laba, telpa laba. Bet tur noteikti var strādāt tikai viens darbinieks. Mums noteikti vajag divus,” norāda VID pārstāve.

Gremze arī piebilst, ka Ogres pašvaldība izrādījusies vienīgā no kopumā deviņām pilsētām, kur ar pašvaldību nav izdevies rast kopīgu valodu.

Tikmēr Ogres pašvaldības Administratīvā departamenta direktore Dana Bārbale, uzsverot, ka pašvaldība, protams, būtu ieinteresēta, lai tās teritorijā būtu VID Klientu apkalpošanas centrs, pauž pārliecību, ka telpu atrašana un pielāgošana VID vajadzībām nemaz nav pašvaldības pienākums.

„Tas ir viņu pienākums. Nevis mums kā pašvaldībai ir jāmeklē telpas, bet „Valsts nekustamajiem īpašumiem”. Mums kā pašvaldībai ar telpām primāri ir jānodrošina savas iestādes – bāriņtiesa, izglītības pārvalde, skolas ar telpām. Ja mums ir kāds brīvs nekustamais īpašums, to mēs, protams, piedāvājam,” saka Bārbale.  

Pagaidām iesniegt, piemēram, iedzīvotāju ienākuma nodokļa deklarācijas ogrēnieši var arī Ikšķilē, kur darbojas valsts un pašvaldību vienotais klientu apkalpošanas centrs, taču, lai saņemtu citus pakalpojumus, iedzīvotājiem jāmēro ceļš uz Rīgu vai Aizkraukli.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti