Stāsti

Mūsdienās aizvien biežāk velosipēds tiek izmantots kā visai ērts transporta līdzeklis

Stāsti

VARAM piedāvā turpmāk ļaut skolēnu autobusos uzņemt arī pieaugušos

Vaidavas ielā ieviesta jauna sabiedriskā transporta josla

Vaidavas ielā iekārto sabiedriskā transporta joslu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Kopš šīs nedēļas Rīgā ieviesta vēl viena sabiedriskā transporta josla. Iedzīvotāji no Purvciema varēs ātrāk nokļūt galvaspilsētas centrā. Tāpat jauno Vaidavas ielas sabiedriskā transporta joslu ātrākai nokļūšanai centra virzienā varēs izmantot arī velosipēdisti. Savukārt autovadītājiem jārēķinās ar to, ka vairs nevarēs novietot mašīnu Vaidavas ielas kreisajā pusē.

Speciālu joslu autobusiem un trolejbusiem konkrētā ceļa posmā iekārto, ja piepildās vairākas rekomendācijas, skaidro Rīgas domes Satiksmes departamentā. Attiecīgajā virzienā vajadzētu būt vismaz trim braukšanas joslām, kursēt vajadzētu lielam skaitam sabiedriskā transporta maršrutu, kas pārvadā daudz pasažieru. Visi šie nosacījumi piepildīti arī Vaidavas ielas gadījumā, saka Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītāja Beāta Dambīte:

„Turklāt šeit ierīkot sabiedriskā transporta joslu var ar vismazākajiem zaudējumiem, jo principā tiek noņemts tikai stāvošais autotransports no ielas malas un attiecīgi pārmarķēts joslu skaits. Šajā gadījumā būtiska ietekme uz pārējo transportu netiek prognozēta. Protams, paies laiks, kamēr pielāgosies jaunajai kārtībai, no kuras joslas var nogriezties. Tas, protams, varbūt radīs nelielas neērtības, bet sastrēgumu palielināšanās netiek plānota, jo joslu skaits šeit ir pietiekams tādai intensitātei, kādā pārvietojas pa Vaidavas ielu.”

Purvciemā Vaidavas ielas posmā no Dzelzavas līdz Ieriķu ielai brauc daudz sabiedriskā transporta maršrutu: 5., 48. un 49. autobuss, kā arī 13., 16., 17., 18. un 23. trolejbuss.

Visbiežāk Rīgā ar automašīnu pārvietojas viens cilvēks. Tikmēr viens sabiedriskais transports dienā pārvadā aptuveni 700 iedzīvotāju, liecina uzņēmuma „Rīgas satiksme” dati. Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis norāda, ka atsevišķām sabiedriskā transporta joslām ir liela nozīme:

„Šobrīd Vaidavas ielā vidējais sastrēguma laiks konkrētajā posmā ir aptuveni piecas minūtes. Mēs, protams, ceram, ka ar šo joslu sastrēguma laiks likvidēsies. Bet tur jau ir nākošie posmi, jo Vaidavas ielas posmu ir paredzēts pagarināt tālāk līdz Ieriķu ielai un arī Zemitānu tiltam. Līdz ar to veidosies tāda gara sabiedriskā transporta josla, kas faktiski ļaus cilvēkus laicīgi nogādāt līdz centram.”

Tāpat turpmāk galvaspilsētā plāno īpašu uzmanību pievērst tam, lai ļautu riteņbraucējiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām. Satiksmes departamenta pārstāve Beāta Dambīte skaidro, ka tam vajadzīgs, lai josla būtu 4,5 metrus plata:

„Tātad tas nozīmē, ka jāpārmarķē viss brauktuves apzīmējums un jāpārmarķē šī josla. Šobrīd mēs izvērtējam, kur ir iespējams uztaisīt 4,5 metrus plato braukšanas joslu. Kā vienu no piemēriem var minēt Jorģa Zemitāna satiksmes pārvadu, kur jau vienā pusē ir uztaisīta šī 4,5 metrus platā josla, pa kuru ir atļauts braukt velotransportam. Un tātad šogad tuvākajā laikā taisāmies arī pārmarķēt attiecīgi otru virzienu, lai arī pa otru virzienu varētu velotransports šķērsot tiltu.”

Departamentā plāno skatīt arī citas vietas, kur to varētu pieļaut gan no satiksmes drošības, gan no brauktuves platuma viedokļa. Piemēram, Brīvības ielas posmā. Turklāt uzņēmums „Rīgas satiksme” iesniedzis priekšlikumu izvērtēt, vai arī šajā ielā ir iespēja pagarināt sabiedriskā transporta joslu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti