Par sliktajiem ceļiem Tērvetes novadā autobusu parka šoferi sūdzējās jau 2013. gadā, un nekas nav mainījies arī šodien. Piemēram, izdangāts ir ceļš Augstkalne-Svēte, kuru ikdienas izmanto Dzeguzēnu iedzīvotāji. „Pa mūsu ceļu, kas iet uz betona rūpnīcu, 35 tonnu smagās mašīnas ved šķembas un kokmateriālus. Asfalts ciematā ir sadauzīts. Mašīnai amortizatori katru gadu ir jāmaina,” norāda Augstkalnes iedzīvotājs Alvis Vītols-Apsītis.
Sižeta filmēšanas laikā ceļš uz Dzeguzēniem gan ir svaigi nogreiderēts, bet situāciju tas neuzlabo.
Līdzīga aina arī uz ceļa Augstkalne-Bēne, kas ar novada centru savieno Bukaišu pagastu. Vēl 2002. gadā pirms novada izveides bijusi noruna, ka šis ceļš tiks noasfaltēts, bet ir pagājuši 13 gadi un situācija nav mainījusies. „Ļoti liela problēma zemniekiem un pārējiem, kas dzīvojam laukos, jo ceļi ir neizbraucami. Mašīnas lūst, traktori lūst. Pāris gadus atpakaļ ceļam uzbēra šķembas, bet - atvainojiet, ja uzber 3 centimetru slānīti, tad tas tikai kā papīrs sanāk,” kritisks ir arī z/s „Anšķinaiši” saimnieks Ēriks Vasilis.
Tagad pašvaldība lēmusi ceļa posmu no Augstkalnes līdz Bukaišiem pārņemt savā īpašumā, un rekonstruēt no Eiropas Savienības līdzekļiem, kas paredzēti grants ceļu sakārtošanai. Tērvetes novadam šim nolūkam piešķirti 1,23 miljoni eiro. „Protams, ka pašvaldība uzņemas saistības šo ceļu uzturēt, bet tas ir vienīgais veids, kā mums to izdarīt, jo tuvākajos desmitgades plānos [''Latvijas Valsts ceļiem''] nav iekšā šī ceļa sakārtošana,” norāda Tērvetes novada domes priekšsēdētāja Dace Reinika.
Autoceļam P95, kas Tērveti savieno ar Žagari, LVC uzsākuši iepirkuma procedūru projekta izstrādei, bet Dzeguzēnu ļaudīm gan neviens vieglākas dienas pat nesola.