Pusdiena

Pusdiena 29.01.2017

Pusdiena

Pusdiena 30.01.2017

«Rīgas satiksmei» jāmīkstina prasības mikroautobusu pārvadājumu konkursā

«Rīgas satiksmei» jāmaina prasības mikroautobusu pārvadājumu konkursā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atkal aizliedzis pašvaldības uzņēmumam «Rīgas satiksme» turpināt iepirkuma procedūru, kurā tā meklē pārvadātāju mikroautobusu pakalpojumu sniegšanai. Iepirkumu uzraugi pēc uzņēmēju saņemtās sūdzības izskatīšanas secinājuši, ka «Rīgas satiksmes» iepirkuma nosacījumi ierobežo konkurenci un ir radīti tā, lai konkursā uzvarētu pašreizējā kompānija - «Rīgas mikroautobusu satiksme».

Pasažieru pārvadātāju ar mikroautobusiem «Rīgas satiksme» meklē kopš pērnā gada vidus. Pārvadātājam darbs būs jāsāk nākamā gada pavasarī, būs garantēts astoņu gadu līgums un ap 80 miljonu eiro ieņēmumi. Taču IUB pēc konkurentu sūdzību saņemšanas rudenī Rīgai aizliedza turpināt konkursu, tādēļ «Rīgas satiksme» izsludināja jaunu. Taču arī it kā grozītās prasības nepatika personu apvienībai «Nordeka» un «Liepājas autobusu parks». Nosacījumus, ko iepirkumu uzraugi atzinuši par konkurenci ierobežojošiem un tādiem, ko var izpildīt tikai pašreizējais pārvadātājs, «Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis raksturo kā rūpes par pasažieriem.

«Acīmredzot, latiņa no mūsu puses ir bijusi pārāk augsta, par ko arī bijušas sūdzības IUB. Mēs uzskatām, ka kvalitātes prasības pret pārvadātāju tomēr ir svarīgas. Kopš tā brīža, kad tas ir pārgājis mūsu rīcībā, proti, kad to ir «Rīgas mikroautobusu satiksme»  arī pārņēmusi,

neredzam Rīgas ielās vairs vecus transportlīdzekļus, kuri ir veci, sagrabējuši, sačīkstējuši, kas brauc kā grib. Tas viss ir atrisināts, un to gribam saglabāt arī uz nākamo iepirkumu,» norāda Zaķis.

Liepājas Autobusu parka valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns ir gandarīts par iepirkumu uzraugu lēmumu likt grozīt konkursa prasības, jo bijis skaidrs, ka tās kropļo konkurenci, jo izpildīt var tikai pašreizējais pārvadātājs. Taču IUB nav vērtējis «Rīgas satiksmes» noteikumu ekonomisko pamatotību, tādēļ Krongorns jau prognozē, ka šī nebūs pēdējā sūdzība par iepirkumu.

«Deviņus miljonus mēs pārvadājam par kaut kādu vienotu summu un kāds var viņus pārvadāt par mūsu kompāniju lētāk, un mums būtu jāsaņem vairāk punktu, nevis analizēt viena brauciena maksu, pamattarifu, ko noteikusi Rīgas dome. Rupji rēķinot, «Rīgas satiksmes» apgrozījums ir 150 miljoni gadā, 80 miljoni dotācija, par pakalpojumu «Mikroautobusu satiksme» 2015.gadā ir nostrādājusi ar 380 000 pelņu. Kā rūpīgs un gādīgs saimnieks «Rīgas satiksme» varētu rīkot konkursu, kurā spiest kaut vai apakšuzņēmējiem arī rīkoties kā rūpīgam un gādīgam saimniekam – mazināt savas izmaksas un tādā veidā ekonomēt publiskos līdzekļus,» uzskata Krongorns.

Kā piemēru Krongorns min Viļņu – tur mikroautobusu pārvadājumos uzvarēt var uzņēmējs, kas sola zemākas izmaksas par nobrauktajiem kilometriem.

Pasažieriem Rīgā gan no tā būtu maz ieguvumu, jo dome braukšanas maksu mainīt neplāno. Turklāt īsti nevar izprast Krongorna izteikumus par milzīgo budžeta dotāciju tērēšanu, jo mikroautobusu kompānija patur visu par biļetēm iekasēto naudu, bet no «Rīgas satiksmes» dotācijas nesaņem.

««Rīgas mikroautobusu satiksmē» atmaksā tikai vienu pozīciju. Viņi var pārvadāt invalīdus bez maksas, mēs šo naudu saņemam no valsts un atdodam «Rīgas mikroautobusu satiksmei» pēc e-talona uzrādītajiem datiem par 1. un 2.grupas invalīdu pārvadāšanu. Nekādu dotāciju ne «Rīgas satiksme», ne Rīgas dome «Rīgas mikroautobusu satiksmei» nemaksā,» stāsta Zaķis.

«Rīgas satiksme» piecu gadu līgumu ar «Rīgas mikroautobusu satiksmi» par paaugstināta servisa pakalpojumiem noslēdza 2013.gadā par 36,5 miljoniem eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti