Rīgā sākas Kr.Barona ielas rekonstrukcija; slēgs satiksmi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šonedēļ sāksies sagatavošanās darbi Krišjāņa Barona ielas seguma atjaunošanai un veloceliņa izveidei visā ielas garumā. Nākamajā nedēļā jāņem vērā tas, ka iela tiks slēgta visam transportam, izņemot sabiedrisko, bet var mainīties tā pieturas vietas.

 

Gājējiem un velobraucējiem iela būs atvērta. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Uģis Broža skaidro, ka darbus plānots pabeigt līdz šā gada beigām.

“Principā gājējiem un sabiedriskā transporta lietotājiem bez izmaiņām. Vienīgais, sabiedriskā transporta lietotājiem jārēķinās, ka pieturas varētu pārcelties no viena kvartāla uz otru. Ielai pa vidu ir tramvaja sliedes, tad būs josla transportam un starp transporta joslu un ietvi būs velojosla. Šogad mēs atjaunosim tikai segumu brauktuvei, ietves šogad netiks aiztiktas. Ietves plānots atjaunot nākamajā gadā,” stāstīja Broža.

Satiksmes departamenta pārstāvis Uģis Broža: Sāk Barona ielas rekonstrukciju
00:00 / 00:32
Lejuplādēt

Kr. Barona iela ir izbūvēta 1858. gadā, tās segums pārsvarā ir bruģis - kultūrvēsturisks mantojams, kurš jāsaglabā. Ielas infrastruktūra ir nolietojusies un nepievilcīga.

Ielas atjaunošana notiks trīs etapos.

Šajā būvsezonā atjaunos segumu visā ielas garumā no Aspazijas bulvāra līdz Brīvības ielai. Brauktuves segums tiks atjaunots, pilnībā to nobruģējot, arī tajā ielas posmā, kur šobrīd ir asfaltbetona segums. Brauktuves abās pusēs ar speciālu bruģi tiks iezīmēta un izveidota rekomendējošā velojosla; autovadītāji pa šo joslu drīkstēs braukt, taču viņiem būs jārēķinās ar velobraucējiem.

Pēc seguma atjaunošanas tiks uzsākts nākamais etaps - ietvju atjaunošana. Šobrīd ietves ir nolietojušās un vietām neapmierinošā stāvoklī.

Savukārt pēdējā atjaunošanas etapā Kr. Barona iela tiks labiekārtota. Uz ietvēm un skvēros tiks uzstādīti puķupodi, soliņi atpūtai un labiekārtoti līdz šim pamestie vai neapkoptie laukumi.

Paredzams, ka nākotnē šī satiksmes artērija būs ar ļoti noslogotu velosatiksmi, jo iela ir maģistrālais velosavienojums no tādām apkaimēm kā Teika, Jugla, Berģi, Mežciems, arī Purvciems un Mežaparks. Pēc seguma atjaunošanas tiks veiktas izmaiņas satiksmes organizācijā un autovadītājiem jārēķinās, ka maksimālais atļautais braukšanas ātrums būs 30 kilometri stundā.

Paralēli tiek strādāts pie apjomīgiem projektiem, piemēram, dzīvojamo māju un komercdarbības kompleksa, un futbola stadiona būvniecības projekta. Līdz ar ielas atjaunošanu būs iespēja attīstīt Vidzemes tirgu, arī citiem vietējiem tirgotājiem būs dota iespēja attīstīt uzņēmējdarbību, informēja Rīgas dome.

Kopējās Kr. Barona ielas seguma atjaunošanas izmaksas pēc iepirkuma procedūras šogad ir 2,6 miljoni eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti