Rīgā būtiski sadārdzināsies Salu tilta rekonstrukcija; uzņēmējs pārmet negodīgu konkurenci

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Salu tilta rekonstrukcijas darbi sākotnēji plānoto nepilnu deviņu miljonu eiro vietā izmaksās par diviem miljoniem eiro jeb gandrīz par ceturto daļu vairāk. Rīgas dome to skaidro ar jauniem darbiem, ko iepriekš neesot bijis iespējams paredzēt. Tikmēr pēc uzņēmuma "Tilts" vadītāja teiktā noprotams, ka iepirkuma prasības izveidotas tā, lai pie divu miljonu līguma tiktu pašreizējais Salu tilta atjaunotājs. 

Salu tilta rekonstrukcija rit jau gadu. Vēl pirms mēneša darbu norises vietu apmeklēja Rīgas vadība, lepni konstatējot, ka kompānija "LNK Industries" visu dara pēc plāna un ka tilts līdz gada beigām būs pilnībā renovēts. 

Taču pāris dienu vēlāk Rīgas dome izsludinājusi iepirkumu par papildu būvdarbiem Salu tiltā. Satiksmes departamenta Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Broža skaidro, ka atklājusies nepieciešamība pēc tādiem darbiem, kas sākotnēji nav tikuši plānoti. 

"Pēc apskates un ekspertīzes konstatējām, ka ietves norobežojošos betona blokus nebūtu izdevīgi remontēt, kā sākotnēji bija plānots, jo pēc desmit gadiem tie būtu jāmaina tāpat. Nolēmām arī ietvju segumu mainīt uz bruģi, jo ietvju nestspēja ir tāda, ka asfaltu nav iespējams piegādāt ar mehānismiem. Tas nozīmētu, ka viss ir roku darbs, pa ceļam asfalts atdzistu, līdz ar to būtu nekvalitatīva iestrāde," stāsta Broža.

Treškārt, Rīga izdomājusi, ka no Salu tilta uz Zaķusalu izbūvējama nobrauktuve ratiņiem, bet ceturtā iepirkuma pozīcija rāda, ka līdzīgi kā pretējā krastā arī Zaķusalas krastmalas pusē Daugavas krasts jānostiprina ar laukakmeņiem. 

Klāt nākušie darbi veido būtiskas izmaiņas projektā, tādēļ dome izsludinājusi jaunu iepirkumu. Broža lēš, ka papildu darbi varētu izmaksāt ap diviem miljoniem eiro. 

Taču konkursa prasības izveidotas tā, ka pie divu miljonu līguma var tikt tikai viens uzņēmums. Tā uzskata kompānijas "Tilts" valdes priekšsēdētājs Sergejs Gridņevs, kas ar sūdzību vērsies Iepirkumu uzraudzības birojā.

"Ja izlasa nolikumu un pievienoto līguma projektu, tur būtībā ir uzrakstīts: nelieniet šeit, šis nav jūsu objekts! Mēs uzskatām, ka tas izjauc visus brīvas konkurences principus, tāpēc iesniedzām sūdzību," saka Gridņevs. Kompāniju, kam šis iepirkums ir radīts, viņš nosaukt negrib, jo "tas būtu mazliet neētiski". 

Piektdien gan Rīgas domes Satiksmes departaments nolikumā ieviesuši izmaiņas, bet kompānijas "Tilts" vadītājs Gridņevs vēl nevarēja pateikt, vai līdz ar tām konkurence vairs netiks kropļota. Rīga iepirkumā arī no sākotnējā 6. jūlija uz 20. jūliju mainījusi pieteikšanās termiņu. 

Rīgas Būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Broža pārmetumus noraida, jo interesi par konkursu izrādot vairāki uzņēmumi. "Protams, uzvarēs tas, kas piedāvās saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Tas nozīmē, ka tiek vērtēta gan cena, gan darbu izpildes termiņš," tā Broža.

Šī nav pirmā reize, kad Rīgas dome Salu tiltā atklājusi vajadzību pēc iepriekš neparedzētiem darbiem. Rekonstrukcijas veicēja "LNK Industries" tikusi pie diviem papildu līgumiem vairāk nekā simt tūkstošu eiro vērtībā, jo izrādījies, ka jāmaina lietus ūdens kanalizācija un pārejas plātnes. Salu tiltā pie iepriekš neplānota darba šogad ticis arī uzņēmums "Tilts", kas par 130 000 eiro uzlika pārvietojamas drošības barjeras.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti