Rīga ar pārvadiem risinās pieostas sastrēgumus Sarkandaugavā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Nākamgad Sarkandaugavā Rīgas dome sola sākt vairāku gadu būvdarbu projektu, kurā plānots būtiski risināt pašreizējās sastrēgumu problēmas. Par sešdesmit miljoniem eiro paredzēts izbūvēt pārvadu pār dzelzceļa līniju Rīga – Skulte, to pieslēdzot pie Viesturu prospekta un Tvaika ielas. Savukārt Rīgas Brīvostas pārvalde par vairāk nekā trīsdesmit miljoniem eiro iecerējusi izbūvēt jaunu satiksmes pārvadu uz Kundziņsalu. Tādējādi tikšot atvieglota satiksme gan Sarkandaugavas iedzīvotājiem, gan braucējiem uz ostu.

Konkrētākas aprises sāk iegūt Rīgas domes ilggadējais solījums risināt satiksmes problēmas Sarkandaugavā, kur vietējiem iedzīvotājiem nākas sadzīvot ar ostas saimniecisko darbību un to pavadošajām tranzīta transporta plūsmām. Daļā Viestura prospekta un Tvaika ielas plānots izbūvēt satiksmes pārvadu pār dzelzceļu Rīga – Skulte. Darbi tiks īstenoti divās kārtās, pirmajā paredzot pieslēgumu Viesturu prospektam, bet otrajā – pievadu Tvaika ielai. 

"Izbūvējot šī projekta abas kārtas, tiks būtiski atvieglota dzelzceļa sliežu šķērsošana Sarkandaugavā, kur diezgan noslogota pašlaik ir Tilta iela. Viss transports tiks novirzīts uz ostu, un atslogos Sarkandaugavas centru. Pārvads ... atslogos gan Sarkandaugavas, gan Viestura prospekta ielas," stāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Otrās kārtas projekts jānodod tikai pēc gada maija sākumā, kad arī varēs sākt iepirkumu par darbu veikšanu. Abu kārtu izmaksas tiek plānotas 58 miljonu eiro apmērā, paredzot, ka 85% segs Eiropas Savienības līdzfinansējums. Satiksmes departamenta pārstāve sola, ka pēc vērienīgā projekta mazināsies gan sastrēgumi, gan trokšņi Sarkandaugavā.

"Vietējo rīdzinieku dzīve būtiski uzlabosies, jo ļoti bieži pēdējā laikā tiek saņemtas sūdzības par apgrūtinātu Sarkandaugavas pārbrauktuves šķērsošanu. Tur bieži brauc gan kravas transports, gan pasažieru vilcieni, gan kravas vilcieni ... trokšņu līmenis būs mazāks, jo kravas transports būs novirzīts," stāsta Ahuna-Ozola.

Savukārt Rīgas Brīvostas pārvaldes citā konkursā jau meklē pretendentus būvprojekta izstrādei satiksmes pārvadam no Tvaika ielas uz Kundziņsalu. Šo būvdarbu izmaksas plāno vairāk nekā 32 miljonu eiro apjomā. Tādējādi plānots nodrošināt Kundziņsalas tiešu savienojumu ar Rīgas arteriālo ceļu tīklu. Kā skaidro Brīvostas pārvaldes Attīstības departamenta vadītājs Ivo Dubkevičs, tas nodrošinās transporta mobilitāti un kravas transporta un iedzīvotāju piekļuvi Kundziņsalai.

"Lielākoties tas, protams, būs paredzēts ar ostu saistītiem uzņēmumiem - lai viņi varētu, nebraucot iekšā pilsētas centrā, tikt uz Kundziņsalu, taču arī iedzīvotāji to varēs izmantot," viņš norāda.

"Plānojam jau 2019.gadā uzsākt būvniecības darbus," saka Dubkevičs. 

Rīgas Brīvostas pārvaldes konkursā par pārvada projektēšanu gan saņemta sūdzība. Uzņēmēju strīdi un līdz ar to projektu ieilgšana sagaidāma arī par būvdarbiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti