Krustpunktā

Solvita Vība: Ja katrs parūpētos par savu dzīvnieku, nevajadzētu tik daudz patversmju

Krustpunktā

"Latvijas gāzes" sadalīšana: 2. septembrī mazajiem akcionāriem jāierodas uz pilnsapulci

Kārlis Andersons: Šogad Latvijas skolās darbu sāk 20 "Iespējamās misijas" skolotāji

Pieticīgais atalgojums «Iespējamās misijas» skolotājus neaizkavē turpināt darbu skolā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Projekta “Iespējamās misija” skolotāji algu saņem atbilstoši slodzei plus 200 eiro lielu stipendiju, taču alga noteikti nav galvenais dzinulis, kāpēc jaunie cilvēki izvēlas kļūt par skolotājiem, Latvijas Radio raidījumā “Krustpunktā” atzina programmas direktors Kārlis Andersons.

Uz raidījuma klausītāja jautājumu par to, vai “Iespējamās misijas” skolotāji pēc programmas absolvēšanas aizvien vēlas strādāt par skolotājiem, jo viņu atalgojums kļūst mazāks nekā programmas laikā, Andersons atzina, ka pašlaik viņam uz jautājumu ir grūti atbildēt: “Šobrīd “Iespējamajā misijā” iesaistās jauna gadagājuma cilvēki, bet, neraugoties uz pieticīgo atalgojumu, daudz skolotāju paliek strādāt skolā.”

“Iespējamā misija” norisinās kopš 2008.gada, un astoņu gadu laikā programmu ir absolvējuši 105 jaunie skolotāji, 70% turpina strādāt izglītības sfērā, bet 40% strādā skolās.

Programma nespēj uzņemt visus skolotājus, kas piesakās, tiek uzņemts viens no astoņiem dalībniekiem. “Skolotāju profesijā atlasei ir jābūt. Ja mēs pieņemtu visus, tad neatšķirtos no esošajām programmām,” atzina Andersons.

Šogad programmā būs 20 jaunie dalībnieki, 18 turpina mācīt otro gadu. “Iespējamās misijas” skolotāji lielākoties dodas mācīt uz reģionu skolām, un trīs ceturtdaļas programmas dalībnieku strādā ārpus Rīgas.

Andersons piebilda, ka skolotāja profesija nodrošina pašizaugsmi, kas arī kalpo par motivāciju kļūt par skolotāju.

Arī “Iespējamās misijas” absolventi atzina, ka alga noteikti nebija faktors, kā dēļ viņi izvēlējās kļūt par skolotājiem.

"Man motivācija nebija nākt uz skolu nopelnīt. Algas jautājums man nav tik svarīgs. Grasos palikt skolā, varu rakstīt projektus un vadīt pulciņus. Neviena cita darbavieta tik īsā periodā nedod tik daudz izaicinājumu un iespēju,” atzina Olaines 1. vidusskolas sociālo zinību  skolotāja Inese Vilciņa.

Arī Mārupes vidusskolas skolotājs Aleksandrs Vorobjovs, kurš par skolotāju jau strādā astoņus gadus, atzina, ka viņam primārais ir iespēja mācīties un uzzināt ko jaunu: “Man patīk sadarboties ar daudziem talantīgiem bērniem. Viss pārējais ir otršķirīgi.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti