Pagaidām nodokļu naudu ceļu atjaunošanai nenovirzīs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Jau drīz uz savu pirmo sapulci pulcēsies atjaunotā Autoceļu padome, kurā nozares pārstāvji kopā ar atbildīgajiem ministriem lems par nozīmīgākajiem ceļu būves projektiem. Taču atjaunot ceļiem paredzētus fiksētos maksājumus no degvielas akcīzes un autotransporta nodokļa valdība pagaidām nav gatava.  

Pret šādiem fiksētiem maksājumiem padomes izveides sēdē iebilda finanšu ministrs Andris Vilks („Vienotība”).

Savukārt Ministru prezidente Laimdota Straujuma („Vienotība”) norādīja, ka ceļiem svarīgi paredzēt nevis fiksētus atskaitījumus no kāda nodokļa, bet gan konkrētu summu vairākiem gadiem uz priekšu, ar ko uzņēmēji varētu rēķināties.

„Šobrīd mēs to neplānojam, jo mums ir veselības aizsardzības nozare, kura prasa tādu pašu noteiktu procentu no budžeta ieplānot. Es domāju, ka visiem ir svarīgi saprast cik katru gadu būs nauda, lai varētu plānot un prognozēt. Tas nav svarīgi, vai tas ir no akcīzes nodokļa vai kā cita. Svarīgi, lai tiek apkopoti visi avoti un salikts kopējā finansējumā,” pauda Straujuma.

Savukārt biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" priekšsēdētājs Andris Bērziņš atzina, ka no Finanšu ministrijas saņēma atbildi, ka „tā  negrib nekādu iezīmētu fondu”.

„Viņi grib, lai gadu no gada turpinātos tāda kārtība, kāda tā ir pēc jauna budžeta. Tāpēc mēs savu akciju turpināsim - runāsim ar visām partijām un mēģināsim parakstīt vienošanos, ka šāds fonds tiek atjaunots, kas ievieš skaidrību uz 7 gadiem. Mums kā nozarei tas ir nepieciešams,” uzsvēra Bērziņš.

Pēc Satiksmes ministrijas datiem, valsts autoceļu remonta deficīts sasniedz četrus līdz piecus miljardus eiro. Valsts autoceļu programma paredz līdz 2020.gadam ceļu sakārtošanā ieguldīt  2,3 miljardus eiro, lai savestu kārtībā galvenos autoceļus, kā arī lielāko daļu reģionālo ceļu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti