Dienas ziņas

Apgūst valsts aizsardzības mācību

Dienas ziņas

Jauns magnētiskās rezonanses centrs

Nepilnību dēļ ieguvēji varēja būt kontrabandisti

Muitas darba nepilnību dēļ ieguvēji varēja būt kontrabandisti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Valsts ieņēmumu dienesta vadība par Eiropas Savienības tranzīta regulas prasību neieviešanu uz disciplinārlietas laiku atstādinājusi muitas priekšnieku Tāli Kravali. Lai gan pagaidām dienestā nesteidzas ar atbildi, vai šāda sistēma organizēta apzināti, riskus, ka nepilnību dēļ Latvijā nonākušas nelikumīgas kravas, izslēgt nevar.  

Pagaidām atstādinātā muitas pārvaldes vadītāja Tāļa Kravaļa darbībā ļaunprātība, neieviešot Eiropas Savienības tranzīta regulas prasības, nav saskatāma. Tāpat nav nodarīts tiešs kaitējums valsts budžetam.

VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone norāda - šobrīd viss liecina, ka disciplinārlietai nevajadzētu noslēgties ar kriminālprocesu. Tomēr iespējams, ka  pieļauto nepilnību dēļ riski nelegālām darbībām muitas jomā, tostarp kontrabandai, ir bijuši.

 Ja, vērtējot šo procesu, parādīsies kāda epizode, kur saskatāma kāda ļaunprātība, tad, protams, to varētu  vērtēt kriminālprocesa ietvaros, atzina Pētersone.

“Bet tad arī ir jāskatās. Tikpat labi var parādīties kaut kāda epizode, kur Kravaļa kungs nav iesaistīts un parādījies, bet ir citi darbinieki, kas to ir organizējuši. Bet, ka ir tāda iespēja, ka var parādīties šāds gadījums, es to neizslēdzu,” sacīja Pētersone.

Šobrīd Eiropas regulas prasības paredz, ka, lai saņemtu kravas tranzītam nepieciešamos pavaddokumentus, krava fiziski jāuzkrauj uz mašīnas, jānoplombē un tikai tad jāsāk dokumentu kārtošanu. Kaut šie nosacījumi jau 10 gadus attiecas arī uz muitas procedūrām Latvijā, te tas darīts pretēji – no sākuma kārtota dokumentācija un tikai tad uzkrauta attiecīgā krava.

Valsts ieņēmumu dienesta vadītāja uzskata, ka šādi dokumenti tiek izsniegti kā par “kaķi maisā”. Uzņēmēji tikmēr uzsver – strādāt pēc regulas prasībām Latvijā nevar, jo nav izveidota vajadzīgā infrastruktūra.

“Šķirotavas muitas punkts nav domāts tādai tehnoloģijai, jo mašīnas nevar atrasties stāvlaukumā. Līdz ar to rodas problēmas iebraukt, izbraukt, gaidīt gan Latvijas, gan ārvalstu pārvadātājiem,” skaidroja asociācijas “Latvijas Auto” priekšsēdētājs Valdis Trēziņš.

Valsts ieņēmumu dienestā aizvien uzskata – Latvijai līdzīgi kā Igaunijā un Lietuvā dokumentu izsniegšanas process jāsakārto atbilstoši Eiropas regulai. Vai nepilnību dēļ valstij tomēr būs radīti zaudējumi un cik lielā mērā šajā situācijā būs vainojams Kravalis, tiks noskaidrots pēc aptuveni mēneša. Uz pārbaudes laiku Muitas vadība uzticēta Kravaļa vietniecei Ingrīdai Gulbei-Otaņķei. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti