• Svētdiena, 2017. gada 22. janvāris
  • Vārda diena: Austris
Rīgā 0°C, DR vējš 4.5m/s

Jelgavā sāk projektēt jaunu tirgu; tirgotājiem bažas par dārgu nomu un konkurenci

Ieteikt šo rakstu

| Latvijā

Jelgavā gan tirgotāji, gan pircēji jau gadiem gaida jaunu, mūsdienu prasībām atbilstīgu tirgu. Šogad beidzot sākta jaunās būves projektēšana, tikmēr tirgotāji bažījās par daudz dārgāko iespējamo nomas maksu un lielveikala tuvumu.    

Tirgus atradīsies netālu no dzelzceļa stacijas un kopā ar autoostu un lielveikalu veidos vienotu kompleksu. Pirmajiem tirgus iecere tika prezentēta tirgotājiem, kuri bija gandarīti par gaidāmajiem darba apstākļiem, bet bažījās par daudz dārgāko iespējamo nomas maksu un lielveikala tuvumu.  

Jelgavas tirgus, kas pašreizējā vietā izveidots pirms vairāk nekā pusgadsimta, jau sen ir gan fiziski, gan morāli novecojis. Līdz ar to uzturēšanas izmaksas pieaug, bet  tirgotāju ieņēmumi sarūk. Darba dienās apmeklētāju ir pavisam maz, jo tirgus darba laiks neļauj to apmeklēt strādājošiem cilvēkiem, turklāt laika gaitā tā atrašanās vieta  kļuvusi  par pilsētas nomali.

“Tirdzniecība ir sarukusi. Ar katru gadu aizvien sliktāk, jaunieši labāk grib veikalus, uzskata, ka mums ir sliktākas preces, lai arī tā nemaz nav,” spriež rūpniecības preču tirgus pārdevēja Olga.

Jelgavas attīstības programmā 2014.-2020. gadam, piesaistot privātu investoru, paredzēta jauna tirgus izbūve netālu no dzelzceļa stacijas.  Par investoru kļuvis Jelgavā reģistrēts uzņēmums SIA''ERA2k TT'', un pašreiz jau uzsākti projektēšanas darbi. Jaunajā tirgū paredzēts gan paviljons, kurā gaisa temperatūru regulēs gan apkure, gan kondicionieris, gan āra nojumes.

“Koncepcija ir laba, bet man liekas, ka drusciņ par dārgu tirgotājiem būs,” pieļauj tirdzniecības uzņēmuma īpašniece Dana Poļenčuka.

Provizoriska nomas maksa ir aptuveni 20 eiro par kvadrātmetru, kas esot gandrīz divreiz dārgāk, nekā līdz šim. 

SIA ''Jelgavas tirgus'' valdes loceklis Valdis Labanovskis skaidro, ka investors grib atpelnīt līdzekļus, “un uzturēšanas izdevumi, kuri mums šodien nav zināmi, arī jāparedz, cik pēc 2 - 2,5 gadiem maksās siltums un elektrība nav zināms, tāpēc tas ir tikai provizoriski”.

Bažīgus tirgotājus dara arī tas, ka jaunais tirgus 3,8 hektāru platībā būs tikai viena no liela kompleksa, kuru veidos autoosta, dzelzceļa stacija un lielveikals, daļām.

“Vispirms būs autoosta, tad lielveikals un tirgus, mēs esam nogrūsti paši pēdējie. Bažas ir, bet es domāju, ka mēs esam spējīgi konkurēt,” saka tirdzniecības uzņēmuma pārstāve Ilona Tomberga.

 Plānots, ka šā gada rudenī jau varētu tikt uzsākta nulles cikla būvniecība. Darbu jaunajā vietā tirgus gan varēs uzsākt tikai tad, kad  izbūvētas būs arī pārējās lielā kompleksa daļas. 

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Komentēt vari arī ar savu draugiem.lv vai Facebook profilu!

Atlikušo simbolu skaits: 1000